pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Monday, May 10, 2010

HARI IBU?- aku dapat peti sejuk baru?


ni cerita aku pasal sambutan hari ibu.sebenarnya, aku memang dah lama sangat nakkan peti sejuk yang agak besar sedikit daripada yang ada sekarang. maklumlah, peti sejuk yang ada ni pun, pakweku yang beli masa dia duduk di rumah bujang dulu... jadinya kalau dihitung memang patut la ia digantikan....

dari status bujang hinggalah beranak dua, peti sejuk ini telah kami gunakan dan ia sama sekali sekali tidak pernah menyakiti "poket" kami!

pada awalnya, keperluan untuk bertukar baru tidaklah mendesak, tapi kini, ahli keluarga bertambah dan yang kecil sudah membesar maka, makin banyak yang perlu ada disimpan dalam 'fridge' ni..

kata pakweku; 'nak beli boleh, tapi yang lama nak simpan kat mana?' yelah, istanaku yang sederhana besarnya ini tidak bisa untuk menyimpan terlalu banyak barang!

'pa, hari ibu ,papa nak kasi apa kat mama?' kata anakku Sakinah...hehe...pandai gak anakku ini..yes! 'tu lah, tak tau lah.. ina ada idea?' sampuk pakweku..ni perbualan dua beranak sempena nak kasi aku hadiah la kononnya... aku dah kata awal, 'tahun ni, mama tak nak beli gelang emas ker, cincin emas...' 'ha,Ina tau, papakan selalu kata nak beli peti ais, ha belilah untuk mama.'

Sabtu, pakweku mengajak ke Carrefour, katanya nak pergi beli peti sejuk..aku tayakan lagi, 'ni nak beli betul ker, nak saja-saja tengok. kalau nak tengok je, tak yah lah.' kata pakweku, nak beli betullah.

biasalah orang perempuan kalau nak membeli tu, pusing 2,3 kali, belek 5,6 kali...hehehe... nak buat keputusan ni..kang takut bila balik rumah rasa nak tukar pulak!.. ( tu kadang-kadang ada jugak!) tapi kata pakweku, -barang ni kalu dah beli tak boleh nak tukar-tukar. ni bukan kecik punya barang.

pusing punya pusing, kira punya kira...akhirnya berkenan lah di hati yang ini...
cukuplah bagiku bagi menggantikan yang lama itu. aku ni jenis yang suka simpan stok dapur untuk seminggu. tak kuasa aku nak pergi hari-hari ke pasar. jadinya dengan ada yang agak besar sedikit ni, dapatlah menyimpan segala stok yang boleh.

lagi satu... faktor yang mempercepatkan dan merealisasikan impianku ini jugak, ialah dek kerana setiap sebulan sekali, pakweku akan ke laut memancing! dah tentu memerlukan ruang menyimpan yang besar!! haha... itulah sebabnya.. dan yang ter
dekat ni, pakweku nak ke Terengganu-mencandat sotong! lagi lah.. baru lah terasa keperluan dan pentingnya peti sejuk yang besar!!! hehehe....

malam ni, yang lama akan berpindah ke rumah tuan yang baru-adik iparku Husaini. dia pulak yang akan mewarisinya...budak student, oklah tu..kan.. peti sejuk lama ni, masih baik cuma ia sudah agak tidak sesuai dengan keluarga kami lagi.

* myoi muzha: spaciba bhalshol- boleh la g mancing selalu ye? tp permit sebulan sekali jer tau...
* Ina- macam-macam ina punya favaurite boleh simpan ye!

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala