pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Monday, December 13, 2010

AL RAWSHA RESTAURANT- lepas makan cakap Arablah...

sesuai dengan dua hari ni berjalan sekitar KL,kali ni edisi JJCM,aku nak promokan satu restaurant Arab yang memang banyak kat area KL ni tapi yang selalu disebut-sebut ialah deratan restaurant di Jalan Damai off Jalan Ampang.bangunan kedai ini lebih kepada banglo sebuah-sebuah yang telah diubahsuai kepada restaurant.

malam tadi,kami pun nak mencubanyalah.(GAMBAR: MENU DALAM ENGLISH DAN ARAB LAH...) suasana kat sini ingatnya ramailah pak Arab ke minah Arab ke tapi yang ramainya ialah muka-muka macam kita ni ha...alahaitapi, pelayan-pelayan kat sini memang yang berhidung mancung tu lah.sorry ye tak ada pelayan Arab perempuan atau tarian gelek Arab.ahaks....yang ada cuma lagu-lagu Arab!

makan? aduh, ni satu ingatanlah kalau nak order.jangan ghairah nak order saja.setiap satu portion hidangan boleh dimakan lebih dari seorang.(GAMBAR: NASI KAMBING MADGHUT)contohnya yang aku order ni, boleh dimakan sehingga 4-6 orang!siap boleh tapau bawak balik lagi. nampaknya pagi esok aku akan recycle nasi ni buat nasi goreng pulak!malam ni aku mencuba:
1.nasi kambing madghut (silap sebut maut bunyinya..hahaha) RM 46.00
2.Istanbul kebab RM 16.00
3.air buah- RM 8.00
4.2 air cool drink RM 8.00
5.Arabic tea RM 7.00 (boleh minum untuk 4 orang)
-----------------------------------------
total: RM 85.00
-----------------------------------------
(GAMBAR: JUICE ARAB) sesekali kalau nak ubah rasa tu apalah salahnya kan...tapi kalau selalu tu bahaya jugak.bahaya poket,bahaya kesihatan...adus.(GAMBAR:ARABIC TEA-ada daun pudina dan serbuk teh)
(GAMBAR:tak dapat pergi Istanbul,makanlah Istanbul kebab je...)kemudahan:
1. tempat mainan untuk kanak-kanak...mak bapak boleh la makan dengan sikit senang hati...(GAMBAR:ANTARA TEMPAT MAKAN)- bilik berhawa dingin(GAMBAR: TEMPAT MAKAN-duduk bersila)2.surau dan tandas
* parking di tepi-tepi jalan sahaja.

INFO:
AL RAWSHA RESTAURANT
NO 78,JALAN DAMAI OFF JALAN AMPANG
55000KUALA LUMPUR
TEL:03-21439151

yang kelakar dan memang kena ketuk sikitlah bila masa aku nak bayar kat cashier tu terdengar pulak lah suara sumbangsih bercakap Arab.aku toleh belakang la...satu kumpulan mamat Kelantan-berbahasa Arab telo negeri depa...habih rosak bahasa. depa ni konon bila dah makan makanan Arab ni dah terus boleh cakap Arab...lawaklah pulak!

*antara yang menarik-susunan manisan yang ada(GAMBAR:KEBAB)(GAMBAR:DINDING PINTU)
ALAHAI...

2 comments:

  1. yang dekat jalan damai katanya dah tutup. pasal resident complaint. now nak pergi rawsha kena ke kg pandan tu. apa pun, sedap kan makan kat sini.

    ReplyDelete
  2. betul tu-kt Damai tu area rumah org kan,pastu yg duduk kat sna pun bukan calang2 org.mmg bzy n bising pun area tu.dkt kg pdn tu pun ok.tmpt dia cantik lagi tp blum try.

    ReplyDelete

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala