pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Tuesday, August 9, 2011

BONUS SEPARUH GAJI,TUNGGU DAN LIHAT KENAIKAN HARGA BARANG


Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

nampaknya kalau kita ke kaunter kerajaan minggu ni maka nampaklah senyum yang paling manis pada mereka...apa taknyanya duit terpijak telah diperkenankan oleh PM semalam!

di status kawan-kawan di FB pun nampaknya pelbagai respon.ada yang kata tak cukup,ada yang kata oklah dan macam-macam.apa pun dengan duit terpijak tu,bermakna beban raya boleh dikurangkan maka sambutan raya akan jadi lebih meriah.(foto oleh:GOOGLE.COM)

kita yang bukan termasuk dalam golongan ini akan merasa apa?rasa bahang kenaikan harga baranglah!tu dah normalkan...naik gaji atau ada je bonus maka naiklah semua barang.setakat hari ni kita belum dengar lagi aktiviti sorok barang.tak tahulah bila dah dekat nanti.gula habis,tepung habis,minyak habis.kalau tak habis pun harga naik.bukan setakat bahan kuih,bahkan daging,ayam pun turut naik sama! tak ada pulak yang turunnya.

sebagai pengurus kewangan di rumah,kita nilah yang menjaga aliran keluar masuk wang.kalau banyak yang dapat tapi banyak juga yang bocor sana sini,emm...alamak memang akan rasa masalah saja.pokok pangkalnya bagaimana kita nak merancang dan seterusnya berbelanja berhemah dengan menghadapi situasi harga barang yang semakin naik.

CITH:diberi bonus sedikit atau banyak pun dah cukup bagus.kalau dikira tak cukup memang tak cukup sentiasa.daripada tak ada,biarlah ada.buat apa nak mengeluh komplen dapat sikit? emm....

ALAHAI...

2 comments:

  1. x dapek bsing..da dapek pun bsing gak ke? cam itu lah mnusia ti kan..x penah ckup..btul ti..bnyak ke skit ke yg pnting kita kena blanja ikut kmampuan kan..skang brg sume mmg da mhal la ti..gol sdhana cam aku ni mmg sgt2 trasa..huhu

    ReplyDelete
  2. tu lah dah nama manusia...mandang je lah tk cukupnye kan.
    tak pe Za,apa pun golongan kita,kalau beringat insya Allah cukup utk semua.

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala