pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Saturday, August 20, 2011

EMAS DULU,KINI DAN AKAN DATANG,ANTARA HIASAN DAN PELABURAN


Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

hari ni CITH nak share pasal emas.rasanya semua antara kita orang perempuan ni suka emas kan...kalau ditanya CITH...memang suka!.dulu tak sangat tapi peningkatan usia dan kefahaman tentang harganya,merubah minat CITH daripada tak kisah menjadi kisah!

dalam musim raya ini,selain nak berbaju baru,kasut baru,handbeg baru...emmm rasanya macam kurang kalau tak ada satu dua barang emas di badan.besar kecil bukan masalahnya tapi asal ada yang berkilau dah memadai.pasal tu lah CITH tengok di mana sahaja kedai emas tetap ramai orang musim ni walaupun kata ekonomi tidak memberangsangkan!(foto oleh:GOOGLE.COM..(bukan koleksi CITH ye!))

selain sebagai barang perhiasan,jangan tak tahu emas ini juga adalah salah satu instrumen pelaburan yang sangat menguntungkan.kadar kenaikannya melebihi daripada simpanan biasa di bank-bank.biasanya mencecah 15-20% setahun dan kadang kala mampu mencecah lebih daripada itu.membeli emas bukan setakat dipakai pada badan tetapi juga boleh dibuat menerusi pembelian 'gold bar',syiling emas@kijang emas atau juga membuat simpanan dalam akaun emas di bank-bank terpilih.

sejarah pembelian emas CITH bermula dengan duit gaji pertama semasa kerja dulu iaitu rantai tangan RM 964 pada 19/8/2000 dengan harga emas ketika itu ialah RM39 segram.hari ini 2011,harga emas TERKINI RM 190 segram.kenaikan dalam 11 tahun ialah sebanyak RM 151 bersamaan 35% peratus kenaikannya untuk setiap tahun.

bayangkan pula untuk 10 tahun seterusnya kelak dan seterus-seterusnya...berapa pulak harga emas ketika itu?persoalan yang timbul,mampu lagikah ketika itu untuk kita membeli emas bagi diwarisi oleh anak-anak kita kelak bukan setakat untuk perhiasan tetapi satu pelaburan untuk pendidikan,perkahwinan dan masa depan mereka...

CITH:hidup sentiasa beringat.Allah pun dah kata; Aku tidak akan mengubah nasib seseorang selagi dia sendiri tidak mengubah nasibnya sendiri...apa pun emas hari ini bukan setakat perhiasan tetapi lebih kepada pelaburan asalkan bila dah berlebihan,zakat tidak dilupakan.

ALAHAI...



2 comments:

  1. ayo yo...mahalnya harga emas ..last Chik Na beli masa harga RM 146/gm

    ReplyDelete
  2. mmg Chik Na...makin mahal dan mahal...

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala