pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Friday, August 12, 2011

MUSIM NAK MAIN POP-POP DAN BUNGA API

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

bercakap cerita di bulan puasa ini selain juadah yang menarik di PARAM,salah satu yang lainnya sudah tentulah cerita main bunga api,mercun dan sebagainya.apa taknya,benda-benda inilah membuatkan rasa suasana nak raya itu.

TAPI janganlah jadi macam ni...Jari parah bahana main mercun bola

(Berita Harian 2011/08/11)KEADAAN jari Syakir selepas menjalani pembedahan di HRPZII, Kota Bharu, semalam.AHMAD Zakiyuddin cedera di jari kanan akibat bermain mercun bola dalam kejadian di Kok Lanas, semalam.

KOTA BHARU: Dua kanak-kanak berusia dua dan tiga tahun menjadi mangsa terbaru mercun apabila cedera parah di tangan masing-masing dalam kejadian berasingan di Kok Lanas dan Rantau Panjang, Sabtu lalu dan kelmarin.

Ini menjadikan enam remaja dan kanak-kanak mangsa mercun di negeri ini sehingga kini.*


macam ni memang tak naklah.hari raya hari nak bersuka ria,tapi bila dah jadi macam ni habis semua kegembiraan itu.bagi CITH sendiri bila musim nak raya nilah memang nak main bunga api...hihi...baru seronok rasanya.macam zaman kecik-kecik dulu di kampung.

kini,anak-anak sekarang khususnya di bandar dah tak rasa suasana macam tu.jadinya,sebagai ganti nak juga dengar bunyi-bunyi tu...CITH belikan pop-pop sebagai mainan dua beradik kat rumah ni.baru lah rasa nak raya.hihi...rasanya ni yang selamat.kalau di kampung tu lainlah ceritanya.

CITH:rasanya macam tak sah pulak nak raya tak ada bunga api dan mercun tapi sedih bila nak raya ada saja tragedi kehilangan agggota badan..huhu...

ALAHAI...

1 comment:

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala