pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Saturday, August 20, 2011

HARI RAYA DAN SAMPUL DUIT RAYA BAGAI LAGU DAN IRAMA

Assalammulaikum semua pengunjung CITH.

selamat berhujung minggu.ada lagi yang masih tak selesai bershoping?atau sibuk dengan kuih muih atau ada yang sama dengan CITH minggu ni nak "servis" dalam rumah pulak? emmm...CITH hujung minggu ni dah merancang untuk melakukan "cuci rumah" dengan Sakinah.maknanya tukar apa yang patut nak tukar,gantung apa yang patut nak gantung!

oklah,bercakap pasal sampul duit raya dan duit raya.ada yang dah dapat yang baru atau masih belum tukar duit baru lagi? hihi...CITH dah siap ada sampul duit raya dan duit raya baru pun dah siap!cuma belum dimasukkan sahaja isi setiap satunya.

macam tahun-tahun sebelumnya,setiap sampul duit raya daripada CITH,harus ditulis nama penerima dan pemberi...bukan nak menunjuk atau menimbulkan rasa yang lain tetapi sebagai satu langkah untuk mengelakkan ada pihak yang tertinggal daripada senarai!atau pun mengelakkan daripada tuduhan tak kasi duit raya lagi! dua-dua situasi ini sangat bahaya apatah lagi penerimanya (khususnya anak buah saudara)ada sahaja yang bertambah saban tahun.ada pulak tu yang terlebih pandai akan claim nak lebih sekali...ni pun ada jugak!jadi langkah menulis nama di sampul CITH dah amalkan sebelum ni dan nampak berkesan.tidaklah jadi TIPAH TERTIPU! hihi...

tahun ni sampul duit raya CITH bertemakan purple color.walaupun tema baju bukan color purple.apa yang pastinya dengan cop Juscolah.maklumlah duta Jusco di area rumah CITH ni.CITH dah cakap awal-awal dengan kakak-kakak CITH supaya jangan guna sampul yang ini.nanti dah sama...hihi...

duit raya pulak macam biasa ada kategorinya-warga emas,budak sekolah rendah,sekolah menengah dan yang tak sekolah lagi atau baby.tapi ada jugak yang nak tambah kategori-yang menganggur,yang kolej/universiti/ yang puasa penuh pun ada jugak nak claim duit raya...adoh...sib baik jugak raya setahun sekali.tak apalah,keluar lebih sikit.bajet pun ada.

CITH:memanglah nak raya ni,tak sah kalau tak ada sampul duit raya kan!ibarat irama dan lagu.isinya? tak kisah berapa,asal ada. mudah-mudahan apa yang diberi diberkati olehNYA.amin...

ALAHAI...

2 comments:

  1. akak nak duit raya yg kaler merah...sampul purple.
    nak beberapa keping...hihi

    ReplyDelete
  2. akak masuk dalam kategori mana kak?...hihi

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala