pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Wednesday, December 1, 2010

TERTUNAILAH JANJI UNTUK SAKINAH

kalau dah berjanji wajib ditunaikan walaupun dengan anak sendirikan! seperti pepatah;kerbau dipegang pada talinya,manusia pulak dipegang pada janjinya!bercakap tentang janji ni,malam tadi tertunailah janji kami terhadap Sakinah.

aku dan Sakinah kadang-kadang berebut dan guna laptop apabila aku nak update blog dia pulak nak main game, dia pun cakaplah dnegan baba dia;
"ba, nanti ina periksa dapat no 1, baba belikan ina laptop boleh tak?
ni asyik mama je nak guna"
"ok,kalau betul nanti baba belikan"

budak-budak ni kalau nakkan sesuatu kan...memang dia buat betul-betul.al hamdulillah peperiksaan akhir tahun hari tu dia capai apa yang dia kata.jadinya apa lagi? kita ni kena tunaikan janjilah...tapi baba dia awal-awal lagi cakap tunggu gaji nanti baru beli.

malam semalam, saja keluar berjalan ke Jusco,tiba kat satu kedai-Sakinah dah terkenan satu benda...CAMCODER (video dan camera sekali)apa lagi dia 'sudah tukar' lah pulak dari nak laptop nak kan benda ni...

bila difikirkan balik memang tak praktikal kalau nak beli lagi satu laptop-ye lah dia guna selalu pun pada cuti sekolah ni atau pun pada hujung minggu sahaja jadi camcoder rasanya memang sesuai dengan dia.Sakinah suka bergambar,ambil gambar lepas tu suka nak 'berlakon-berlakon' jadinya memang sesuai dengan benda ni.

apa lagi, teruslah setuju belikan Sakinah camcoder ni.walaupun harganya lebih rendah daripada laptop yang dijanjikan hari tu,baba dia tetap kasi dia jumlah yang sama.dah janjikan...kena buat walaupaun dengan anak sendiri .tak mahu nati dikata mama baba dia suka janji je tapi tak buat...(bahaya ni...)

ALAHAI...

4 comments:

  1. salam ziarah...
    anak saye yg tahun satu pun dah pandai nak laptop sendiri...mintak dgn bapaknye...
    sebab nnt dia buat FB mcm kakaknye...

    ReplyDelete
  2. emmm..betulah kan budak2 skrg.kita mmg tak boleh sekat perkmbgn IT2 ni.dioarg lg advance.cuma kita kena pndai2 pantau.kalu tak ikutkan, nnti ketinggalan pulak...mcm2...

    ReplyDelete
  3. untungnya anak2 zaman sekarang..dapat hadiah mahal2..

    ReplyDelete
  4. untungnya sbb mak bapak ada duit lebih sikit.zmn kita dulu mak bapak manalah ada duit sgt kan...ni time diorang merasa pulak.

    ReplyDelete

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala