pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Friday, January 21, 2011

CINTA DI USIA SENJA

Assalammualaikum semua...semoga Jumaat ini menjadi hari terbaik untuk kita semua ye!

(FOTO:GOOGLE.COM) nak cakap pasal C.I.N.T.A hari ni.perkataan keramat apatah lagi kalau pagi-pagi ni ada orang cakap kat kita;SAYA CINTA AWAK,I LOVE YOU,Maiṁ tumasē pyāra karatā hūm̐,Wǒ ài nǐ dan bla...bla...harus rasanya hari ni tersenyum lebar sampai ke telinga tak pun buat apa pun hari ni pastinya dalam hati bergumbira!

itulah panahan CINTA.cinta dulu dan sekarang,bertambah,berkurang,atau sama sahaja.menurut kata pakar motivasi Dr Robiah K Hamzah-CINTA harus bertambah saban hari macam kita tanam pokok.pokok semakin membesar dari hari ke hari begitu juga ibaratnya cinta itu.

cinta bukan sahaja pada manusia TETAPI yang paling agung ialah cinta pada DIA dan kemudian diikuti dengan cinta pada yang lain seperti pada manusia, hobi,alam semulajadi,dan sebagainya.

cinta,jangan dibaja semasa muda sahaja.ia perlu dibajai waima usia sudah senja!masa senja inilah cinta seharusnya mekar kerana antara kita sudah tidak lagi sibuk dengan urusan kerja,urusan membelek anak-anak dan sekarang punya masa terluang yang lebih.

yelah,dalam usia yang muda begini,masing-masing sibuk dengan kerjaya,sibuk dengan anak-anak.kadang-kadang terlepas pandang nak ucap kata-kata cinta tu kat pasangan.harapnya bila dah punya masa lapang nanti kita merebut kembali apa yang dulu tak dapat.

AKU? selagi boleh,sekarang ni kita bajai cinta kita. terutama pada pencipta,pasangan,anak-anak,keluarga.jangan tunggu dah senja.nanti malulah,macam buang tabiat pulak orang kata,dah tak manis dan sebagainya.kita tak tahu sampai bila kesempatan hidup yang Allah beri.JADINYA GUNAKAN KESEMPATAN HARI INI UNTUK MENGUCAPKAN I LOVE YOU pada sesiapa yang kita sayang!

I LOVE YOU ALL!!!

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala