pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Monday, January 24, 2011

PERIKSA KESIHATAN SEBELUM JADI CALON

Assalammualaikum semua...

siapalah aku ini? hanya orang biasa-biasa sahaja,rakyat Malaysia yang ingin memberi pandangan terhadap soal kepolitikkan negara.entahlah,rasa tu kadang-kadang tak patut pun ada?,patut pun ada? diadakan pilihanraya kecil ni.

rasanya semua orang tahukan 30hb ni akan diadakan pilihanraya kecil DUN Tenang,Labis Johor.apa taknya memandangkan kat TV saban hari-(ni TV RTMlah ye...)ada saja rencah dan kisah yang keluar mengenai hal ini.

persoalannya,kita ni negara taklah besar mana.TAPI pilihanraya kecil je dah berlaku sebanyak hampir 15 kali!selepas pilihan raya umum ke-12 inilah merupakan tempoh pilihan raya kecil terbanyak dalam sejarah Malaysia.buktinya di bawah ini:
(sumber: Highest number of by-elections in history theStar Online)

Parlimen
1.Pilihan raya kecil Permatang Pauh 2008
2.Pilihan raya kecil Kuala Terengganu 2009
3.Pilihan raya kecil Bukit Gantang 2009
4.Pilihan raya kecil Hulu Selangor 2010
5.Pilihan raya kecil Sibu 2010
6.Pilihan raya kecil Batu Sapi 2010

Negeri
1.Pilihan raya kecil Bukit Selambau 2009
2.Pilihan raya kecil Batang Ai 2009
3.Pilihan raya kecil Penanti 2009
4.Pilihan raya kecil Manek Urai 2009
5.Pilihan raya kecil Permatang Pasir 2009
6.Pilihan raya kecil Bagan Pinang 2009
7.Pilihan raya kecil Galas 2010
8.Pilihan raya kecil Tenang 2011
9.Pilihan raya kecil Merlimau 2011 akan diadakan tidak lama lagi
10*bakal di Perlabuhan Klang(tunggu dan lihat)

rata-rata apa yang aku lihat,11 kekosongan kerusi ini adalah disebabkan oleh kematian wakil rakyat yang berpunca daripada sakit jantung,strok,darah tinggi.

JADINYA,aku rasalah PATUT sesangat kalau Suruhanjaya Pilihanraya menetapkan bahawasanya sesiapa yang ingin dipilih atau terpilih menjadi calon harus atau WAJIB terlebih dahulu jalani pemeriksaan kesihatan menyeluruh supaya dapat memastikan tahap kesihatan itu mampu atau tidak untuk bekerja!

tidaklah baru setahun dua menjadi YB,dah pergi takkan kembali lagi gara-gara tekanan dan himpitan kerja dan ditambah pula yang memang dah sakit tu.bukankah ini semua akan menyebabkan pilihanraya kecil lagi dan duit keluar lagi.

AKU?pastikan anda sihat betul barulah offerkan diri nak jadi calon,barulah boleh bekerja untuk pengundi anda dengan hebat.jangan tipu diri,jangan tipu pengundi baru anda tidaklah sekejap ada,sekejap tiada...

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala