pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Saturday, January 22, 2011

KECUAIAN ATAU MEMANG DAH AJAL

Assalammualaikum semua...selamat berhujung minggu.

tengahari ni aku nak share dengan kalian semua dengan apa yang aku baca dalam paper hari ni.entri ni memang aku copy direct dari apa yang aku baca.maaf ini adalah copynya.

bukan apa,rasaku dah banyak kali benda macam ni terjadi.kes tersedak di kalangan bayi semasa tidur samaada susu atau apa memang dah kerap dengar.tiap kali berlaku insiden tersebut pastinya ada nyawa terkorban,ada hati terluka,ada rindu yang tak berkesudahan,ada mata yang tak tertahan tangisnya TAPI itu semua tak pernah kita ambil pusing!!!

setiap kali kes macam ni terjadi,maka akan adalah banyak pihak yang akan bersuara itu dan ini TAPI mana kesudahannya? untuk pusat penjagaan? ditutup?didakwa?atau apa?atau di pihak ibu bapa pula bagaimana?

sebagai ibu masakan tidak sedih dan simpati dengan kes-kes macam ini tetapi tulah yang aku katakan,adakah ini berlaku kerana kecuaian atau memang dah ajalnya begitu?kalau kecuaian,apakah tidak boleh kita berbuat sesuatu daripada tidak menjadi cuai?

AKU? baik di pihak ibu bapa dan pihak pusat penjagaan kanak-kanak, masing-masing KENA AMANAH DAN BERTANGGUNGJAWAB.ibu bapa dah hantar anak dengan bayaran yang sepatutnya maka janganlah amanah dan kepercayaan itu DIKHIANATI dek kerana kecuaian yang boleh dielakkan.

salam simpati dan takziah kepada keluarga mangsa.

(sumber:HARIAN METRO 22/1/11)PUCHONG: Rasa rindu seorang ibu untuk melihat bayi perempuannya yang ditinggalkan bersama pengasuh berhampiran rumahnya di Taman Putra Perdana di sini, bertukar pilu, apabila dimaklumkan bayinya itu meninggal dunia akibat tercekik bubur nasi.(foto:ibu bapa mangsa)Ketika menerima berita kejadian menyayat hati itu, dia masih dalam perjalanan pulang untuk mengambil anak bongsunya itu.

Dalam kejadian kira-kira jam 4 petang Selasa lalu, ibu berkenaan, Nor Jam’atul Mohd Nordin, 31, pulang awal ke rumah untuk mengambil anak bongsunya, Nur Shazwani Izni Mazlan berusia lima bulan kerana berasa terlalu rindu untuk memeluk dan menciumnya.

Menurutnya, pada kebiasaannya, dia pulang kira-kira jam 7.40 malam, namun pada hari kematian anaknya, dia mengambil keputusan untuk pulang awal kerana perasaan rindu terhadap anaknya itu terlalu kuat.

“Saya tidak menyangka perasaan rindu kepada anak bongsu pada hari kejadian terpaksa saya tanggung buat selama-lamanya apabila dia kini sudah tiada.

“Lebih menyedihkan saya tidak dapat bersama ketika saat akhirnya, malah tidak menyangka anak saya maut akibat makanan yang diberikan,” katanya.

Anak bongsu daripada tiga beradik itu meninggal dunia selepas pengasuhnya menyuapkan bubur nasi menggunakan botol susu sebelum meninggalkan mangsa bersama dua bayi lain yang turut dijaganya.Mangsa dipercayai tercekik bubur berkenaan.

Menceritakan kejadian itu, ibu malang terbabit berkata, ketika dalam perjalanan pulang dari tempat kerjanya di Shah Alam, tiba-tiba pengasuh anaknya menelefon memaklumkan anak bongsunya itu mengalami kesukaran bernafas akibat tercekik selepas disuapkan bubur nasi menggunakan botol susu.“Saya mengarahkan agar membawanya ke hospital.“Bagaimanapun, pengasuh berkenaan menghantar anak saya ke klinik berdekatan dan doktor yang merawatnya mengesahkan anak sudah meninggal dunia,” katanya.

Katanya, selepas disahkan meninggal dunia, dia menghantar jenazah anaknya ke Hospital Serdang untuk pemeriksaan sebelum dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Pulau Meranti, di sini.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Sepang, Deputi Superintendan Baharuddin Ayob ketika dihubungi mengesahkan pihaknya menerima laporan berkenaan dan mengklasifikasikan kes berkenaan sebagai kematian mengejut.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala