pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Wednesday, January 12, 2011

SUSAHNYA DIA NAK MAKAN UBAT

Assalammualaikum semua...

balik sekolah petang semalam,Sakinah mengadu sakit perut.dia ni kalau 2@3 hari tak membuang,mulalah sakit perut.tu memang dah faham sangat dah.bila datang nak membuang tu mesti lebih dari sekali.jadinya aku ingat ala,sakit biasa dia tu la.

dah siap makan,dah sapu minyak Cap Kapak (ni minyak popular dalam famili aku!)tapi sakit lagi.aku cakap;
"ok lah,jom pergi klinik.bia Dr cek.baru tahu kenapa.ada makan yang selain daripada mama bekal ke?"
" tak adalah,Ina makan yang mama bekal tu lah."

lepas habis buat homework dah dekat 9.30 malam,aku pun bawaklah dia ke klinik.si kecik ni pun belum tidur lagi.selalu macam ni dah tidur.dia pun macam tahu-tahu je dapat naik keta.

dekat klinik pulak,aduh ramainya yang tak sihat.sambil tunggu tu,aku pun jampikanlah sikit kat perut dia...haha...jampi tu...

bila dapat turn jumpa Dr,Dr pun periksalah,tanya ada muntah ke tidak,ada cirit ke.kesimpulannya Dr kata sakit perut ni bukan disebabkan kolik atau pun food poisoning tapi kesan daripada demam dia hari tu-kemungkinan ada dinding otot yang membengkak.itu dah selesai.ni bab makan ubat pulak...

balik rumah,belum makan ubat lagi,tapi dah kembang-kembang tekak loya.bila suap je ubat kat mulut dia...bur...melambak muntah keluar.aduhai...sakit hati.ni memang peel dialah kalau time makan ubat.sekali lagi kasi makan, pun bur...lagi..sampai aku pun naik hangin lah! tanya dia; " nak sihat atau nak sakit? nak sihat kena makan ubat,kalau tak, tahan lah sakit tu".percubaan ketiga baru lepas.

nak tahu macam mana boleh lepas tu,sebelah tangan siap pegang epal,sebelah tangan lagi dengan gelas air ribena...mak oi, punyalah azab nak suruh makan ubat.aduhai Sakinah...dia kata ubat pahit...

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala