pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Wednesday, January 5, 2011

MINYAK MASAK OH MINYAK MASAK

tiap kali nak menjelangnya sesuatu perayaan di negara kita,pastilah isu kekurangan bahan masakan akan berlaku.dalam erti kata lain-aktiviti sorok barang akan jadi balik!entahlah pelik betul dengan senario macam ni.

kalau nak raya je,mulalah tiada gula,tiada tepung...tup-tup harga melambung naik disebabkan hukum ekonomi mengatakan permintaan tinggi,penawaran kurang=harga akan tinggi! nilah yang saban tahun terjadi.kementerian terbabit tiap kali berlaku macam ni,kata tiada masalah,bekalan cukup,harga tak naik,bla...bla...

ni pulak,sindrom minyak masak di pasaran.kalau nak cari yang paket punye sekarang memang susah.kalau nak yang botol punya,ada.itu pun minyak jagung atau soya atau pun yang berjenama agak mahal dari yang biasa.

kalau dikaji dari apa yang sudah-sudah, keadaan yang berlaku ni akan membawa kepada kenaikan harga barang tersebut.sekarang ada pihak yang membeli secara banyak dan menunggu sahaja masa dan ketika yang sesuai untuk menjualnya dengan harga yang tinggi dan mencapai keuntungan yang besar!

jadi,kita nilah yang kena berjimat-cermat dalam penggunaan minyak masak dalam hidangan seharian.kita tunggu dan lihat kesudahan senario minyak masak ini...

ALAHAI...

3 comments:

  1. na: ni semua naik ni...kene catu lah masak pulak!

    bee: dok eh.. make up sikit je gumah ni...hihii

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala