pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Monday, January 24, 2011

MASAK ASAM KUAH LADA IKAN TUKA

Assalammualaikum semua...

masuk dapur semula hari ni.dah masak tengahari?dah lama tak cerita masak-masak kan, hari ni nak masuk entri masak pulak.pagi lagi dah siap masak IKAN TUKA ASAM KUAH LADA.

tuka ni ada orang panggil ikan tuka,ada tetuka tak kisahlah nak panggil apa yang penting dia ni adik kepada ikan pari.(foto:google.com)bukan apa,gulai-gulai macam ni sedapnya masak awal,lepas tu biarkan lama baru makan.baru ikan sebati mesra dengan kuah dan yang penting aduh...TERANGKAT!!!(hihi...)lepas tu,kuahnya buat cicah dengan lempeng atau cekodok lagilah...ni memang favourite pakwe kat rumah ni.

untuk resepi, memang dah ada dalam entri sebelum-sebelum ni.cuma ikannya sahaja yang lain tetapi bahannya adalah sama.untuk kali ni tak pulak aku masukkan bendi atau terung.(stok tak belilah semalam) hihii...sekadar daun kesum,tomato dan bunga kantan.(ni yang memang ada dalam stok!)ok,selamat menjamu selera...

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala