pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Tuesday, January 11, 2011

KUASA MEMUJI

Assalammualaikum semua.

"cantiknya baju hari ni","sedap kari hari ni", "rambut baru?cantik!","nampak menawan" "wah,bagus laporan awak ni"...bla...bla..dan seumpamanya.

seronok tak kena puji? harus SERONOK kan! mahunya tidak,pastinya yang menerima pujian tu tersenyum lebar,hati berbunga takla menerima pujian.rasa terbang segala penat lelah dibawa angin lalu.maka itulah KUASA MEMUJI@POWER OF PRAISE.

kebetulan tadi aku menonton siaran Hot On TV2 bersama seorang pakar motivasi ni Prof Dr Mahaya(harap tak silap).beliau mengutarakan tajuk memuji ni lah.katanya,kalau kita selalu memberi pujian,ia bukan sahaja merangsang minda kita supaya berfikiran positif bahkan ia juga merangsang orang yang menerima pujian itu untuk membuat atau menghasilkan sesuatu yang lebih bagus dan bagus lagi.secara tidak langsung,kita ni mengubah seseorang ke arah kebaikan!

hasilnya,jika kita berpandangan pada semua orang dengan mata hati kita yang positif,maka orang juga akan berpandangan seumpama itu terhadap kita. katanya;WHAT YOU GIVE,THAT YOU GET!

cuba pulak kita praktikkan hari ini,memuji dengan seikhlasnya pada seseorang yang hampir dengan kita.selalunya pulak dalam bab suami isteri,bila isteri puji je sikit suami,suami pulak macam syak ada benda yang isteri nak.bila suami pulak puji isteri,isteri pulak rasa, alamak ada apa-apa ke ni?...hish...hish...

tak pe,lepas ni kita puji dengan cakap awal-awal; NI PUJIAN BUKAN ADA MAKNA APA-APA YE,TAPI MEMANG PUJIAN IKHLAS! tengok macam mana respon dia!

ALAHAI...

1 comment:

  1. hati kembang kalau dapat pujian dari suami ter chinta kan!!!

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala