pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Wednesday, January 19, 2011

STRESS BOLEH SEBABKAN SAKIT MENTAL

Assalammualaikum semua...

tengah dalam mood apa hari ini? suka?happy? dalam hati ada taman? atau tengah stress sesangat hari ni? senyum sikit...hihii..

aku pun dalam minggu lepas adalah rasa bengang,stress sikit kat pakwe ni...hahaha.bila rasa stress tu,yang jadi mangsanya ialah duitlah.sebabnya?asyik nak keluar beli makanan ke,beli mainan anak ke entah apa-apa.pendek kata masa stress ni,anak mintak apa pun boleh beli tapi tidaklah yang di luar akal fikiran!

betullah kata pakar motivasi,bila kita dalam keadaan stress atau tertekan atau dalam keadaan yang sedikit terganggu,kita tidak betul dalam membuat pertimbangan dan keputusan.aku setuju sangat hal tu.

yelah,apa taknya.bila hati tak gumbira,gundah gelada,jiwa merontak,maka kita akan lebih terarah mengikut hawa nafsu kita semata daripada mengikut pertimbangan akal yang waras!kan ke syaitan tu memang suka duduk dekat orang yang tengah mood macam ni.lagi dipujuk rayunya maka lemahlah kita.

rupanya,stress yang tidak dikawal misalnya tekanan yang amat sangat khusus dalam pekerjaan,persekitaran,masalah dalam pelajaran,percintaan atau apa sahaja memungkinkan satu serangan penyakit akan terjadi.penyakit itu ialah SAKIT MENTAL!

aduh...bila dah sampai tahap begini-stress itu bukan sahaja ditanggung oleh pengidap bahkan akan berpindah pulak kepada ahli keluarga dan sebagainya.

jadinya,sebelum ia menjadi parah-tenang-tenangkan diri,buat sesuatu yang kita suka(ni untuk aku juga)dan rasanya kembali pada DIA adalah ubat dan penawarnya.setiap yang datang itu daripadaNYA dan yang menghilangkannya juga adalah DIA. senyum....

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala