pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Thursday, January 13, 2011

9 TAHUN ANAK DARAKU

Assalammualaikum semua...

entri ini aku dedikasikan untuk kesayanganku dan kesejahteraanku-SAKINAH.SELAMAT HARI LAHIR KAK LONG YANG KE 9 TAHUN!

sekejap rasanya dia dah 9 tahun hari ni.masih terasa sakit melahirkan dia,penat lelah berjaga waktu malam melayan karenahnya dan hari ini dia dah besar panjang depan mata!

semenjak beradik ni,dia selalu tanya;sayangkah aku dengannya,apa kan tidak-setiap kali dia nak meleseh-leseh denganku,adik akan marahkan dia.adik akan menjerit tarik rambut dia.adik yang jeles kot.lepas tu dia akan cakap;
"apalah Kimi ni,ni mama Kak Long jugak.bukan Kimi punya mama sorang!
kak long nak manja dengan mama pun tak boleh..."
aduh...dah merajuk sorang, sorang lagi menangis...

aku? tentulah sayang kan dua-duanya.yelah kalau dulu 7 tahun sebelum beradik,dah tentu 100% perhatian atau apa sahaja terarah pada Sakinah sorang.namun kini kasih sayang macam dia nampak kena bahagi 2! begitu juga perhatian,kehendak atau sebagainya.

yelah,kadang-kadang tu,aku dan pakweku terpaksa membatalkan atau tidak mengikut kehendak dia disebabkan faktor adik yang menangis,adik dah tidur,adik dah buat hal...itulah rasanya dia katakan aku dan pakweku dah tak sayangkan dia sejak ada adik.

susahnya nak puaskan hati manusia ni kan waima anak sendiri ni.dah kita buat sebaiknya supaya tidak nampak bias tapi tetap kadang-kadang tu mengundang kontroversi.(ceh wah,macam AJL pulak-kontroversi!)

untuk Sakinah-mama,baba dan dik Kimi-semuanya sayangkan KAK LONG.mana dapat kak long yang cantik,bijak,pandai cakap,pandai make up....(ni sukalah dia ni)rajin,tapi kadang tu ada jugak M nya,-semua sayangkan SAKINAH tau tak?.HAPPY BIRTHDAY SAYANG.OUR LOVE IS FOR YOU!

ALAHAI...

2 comments:

  1. happy birthday Sakinah, semoga menjadi anak yang soleh. Rajin2 belajar yer...untie pun sayang Sakinah...hehe

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala