pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Thursday, August 4, 2011

NILAI RM 4 UNTUK SEBEKAS SAMBAL TEMPOYAK

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

yes! hari ni berjaya melunaskan perancangan menu untuk Sakinah seperti yang dirancang iaitu daging kicap dan sambal bilis.

tapi yang ni CITH nak cerita pasal lauk berbuka yang CITH beli di PARAM petang semalam.pernah makan sambal tempoyak? ni sambal tempoyak daun yang dulu kat kampung arwah mak selalu buat dengan ramuannya seperti; petai,daun pucuk ubi,daun kunyit,daun mamun,daun kaduk,pucuk labu,serai,ikan bilis dan pastinya bahan utama iaitu TEMPOYAK.

petang semalam CITH terjumpalah orang jual sambal tempoyak ni.emm...tiba-tiba rasa berahi nak makan.harganya? tanpa petai RM4/ dengan petai RM5/.huh? nak makan punya pasal,beli jugaklah.tapi dalam hati terdetik juga;" mak aii...mahalnya.emmm...apa nak buat,kalau nak buat sendiri pastinya kosnya lebih daripada itukan!nak tak nak beli jugalah.

CITH: rasanya? bolehlah...tapi sedap sangat lagi kalau dapat arwah mak buat macam dulu-dulu...al fatihah untuk arwah mak.huhu...

ALAHAI...

3 comments:

  1. tulah kan, kalo dh teringin sangat kenalah beli walaupun mahal..dan time2 ginilah teringat masakan arwah mak kita... alhatihah buat semua yang telah pergi !!!

    (takpe..nanti kita wat gather2 makan2, masukkan list sambal tempoyak ni dalam menu kita...hehehe)

    ReplyDelete
  2. ko btul nak buat lauk ni mah? cayalah...aku suka tu...

    yelah,tekak ni pulak tgok kat PARAM tu semuanya mcm nak..hishh

    ReplyDelete
  3. Tak pernah rasa . Selalu makan tempoyak dengan sambal saja.

    ReplyDelete

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala