pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Tuesday, February 8, 2011

AKIBAT BERGANTUNG,MAHALNYA BAWANG...

Assalammualaikum semua...

malam tadi,pakweku ke pasar malam dekat dengan rumah ni.request Sakinah nak makan keropok lekor.aku pun baru teringat yang bawang merah dah tinggal sikit.aku pesan kat dia suruh beli.tadi masa pergi ke Jusco,pun bawang tak ada.bukan tu je,tempat sayur pun kosong...(lupa pulak nak bawak camera masa ni)

balik rumah,dia tunjuk kat aku; ni bawangnya.nak tahu harganya?RM4.00 banyak ni! mak oii...mahal betul.rasanya bawang taklah diimport dari Mesir,tapi boleh pulak mahal macam tu sekali.

oppps jangan tak tahu,India kan sekarang dilanda banjir,lepas tu ada ada pulak speasis yang buat demo jalanan yang terang-terang mengganggu kestabilan dan keamanan negara.

nilah satunya masalah kalau kita selalu bergantung dengan negara luar.kalau jadi masalah pada negara tersebut,kita turut terkena tempiasnya.

macam cuti panjang raya cina ni,perasan tak di tempat kita yang mana banyak kedai-kedai cina semua tutup? lengang jalan seketika kan.kalau tidak, di kedai tayar atau bengkel kereta tu pastinya banyak kereta yang ada.masa-masa macam ni,janganlah tayar kereta buat hal,aduh payah lah nak cari pomen@bengkel.nampak tak pergantungan kita di sini dengan mereka?....

aku? kita perlukan mereka untuk barang dan mereka juga perlukan kita untuk duit,jadinya kita saling memerlukan,maka apa perlu untuk kita saling menjatuhkan....

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala