pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Monday, February 28, 2011

KISAH HAKIMI, HARI INI DIA KENA TINGGAL...

Assalammualaikum semua...

pagi tadi last day Sakinah ke sekolah agama dihantar babanya.hari ni selamat dah pakweku berangkat meninggalkan aku 3 beranak,2 ekor kucing dan ikan-ikannya.sekarang ni masih dalam flight lagi dan bakal sampai di sana jam 8.30 malam waktu kita.

Sakinah dah boleh faham,ni yang kecik ni.apa dia tahu?dia ingat dia dapat ikut sekali agaknya tu...dari petang semalam lagi,sibuk baba dia memilih sandal,dia pun sibuk jugak mencuba dekat kaki dia!(sama sibuk,seliparnya ditinggalkan,sibuk nak try orang orang besar punya!)

time baba dia nak berkemas pun,dia sama jugak sibuknya.apa yang kita masukkan,dia keluarkan balik.last-last pakwe aku kata baiklah tidurkan dia dulu baru berkemas.tidaknya dia sama loratnya...(dia nak masuk dalam beg ni sama.si Dory pun nak ikut...sebelum hantar pakweku tadi,sempatlah sekejap budak kecik ni ronda naik
motor.wah,time ni muka senyum meleret.sebanya,dia dapat naik motor,aku tinggal.konon dia je yang pergi.(ada hati nak tarik beg beso ni...tapi tadi bila pakweku turun di stesen LRT,apa lagi,dia hentam "huwa..huwaa..." nampak baba dia pergi tak bawak dia...tersedu-sedu nangis.(muka sedih...nak cakap lum pandai...)dalam kereta nak balik masih tersedu-sedu lagi.sampai rumah terus tidur.penat nangis agaknya.

janji Sakinah; "ma,baba tak ada ni, Ina janji ma,Ina akan dengar cakap mama,Ina tak nak mama sedih,tak nak mama sakit nanti.Ina dah janji dengan baba macam tu tadi."

AKU?ye kan sahajalah.harap begitulah. untuk budak 2 orang ni,aku dah ada stanby 2 helai baju 'masyam' baba dia buat penawar rindu? hihi..harap semuanya baik-baik belaka. untuk diri sendiri? dah borong buku-buku di MPH semalam untuk mengisi ruang/masa yang terluang.

(happy hour di McD semalam)ALAHAI...

3 comments:

  1. laaa...hanto kat LRT jer ke?? ingatkan hanto sampai KLIA ke???

    ReplyDelete
  2. mah: cukuplah tu.tk sempatlah mah.aku nak ambik sakinah balk sek lagi pastu kang nk g hantar sek balik. tu kira oklah tu.dia tk nak aku susah2 ...ceh wah..

    zarina: yup.harap tk patah hati.aku jd budak baik tk kuar mana...blh caya ke ni? hihiii

    ReplyDelete

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala