pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Friday, February 11, 2011

PERIKSA KESIHATAN DIRI

Assalammualaikum semua dan salam Jumaat.moga kebaikan juga kita perolehi untuk hari ini dan seterus-seterusnya.amin...

sihat semua hari ni?satu info yang ingin dikongsi bersama untuk kalian mengenai tahap paras gula dalam badan kita.perlu diambil tahu dan ambil berat jugaklah mengenai paras gula dalam badan ini kerana ia merupakan petunjuk awal kepada penyakit kencing manis atau diebetes.

sebut pasal kencing manis,Sakinah pernah tanya aku;
"ma,kenapa dipanggil kencing manis?"
"sebab iar kencing tu ada banyak gula berlebihan yang tak bagus"
"kalau air kencing tu manis,semut sukalah ye ma"
" ni mama belum buat eksperimen tapi rasanya macam tulah.semut kan
suka yang manis?...@#$%^&"
pening jugak nak jawab soalan cepu emas macam ni.betul jugak-manis ke air kencing tu?? hihiii....

tak pelah,kita tinggalkan bab tu,kita lihat jadual di bawah ni mengenai perkadarannya yang diambil oleh kak cikku lantaran dia ke hospital semalam.dia dah mula susah hati apabila paras gulanya sudah lebih daripada kadar yang sepatutnya.AKU? memang kena berhati-hati dan apatah lagi arwah mak memang ada penyakit ni.umum mengetahui kencing manis adalah penyakit keturunan,maka langkah berjaga-jaga perlu diambil.cegah sebelum parah...

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala