pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Thursday, February 3, 2011

ANOLOGI SEBATANG POKOK...siapakah kita?

Assalammualikum semua...

Selamat bercuti untuk semua.ketika aku meninggalkan entri ini,aku sefamili dan 2 orang kakakku pergi bercuti ke Port Dickson dan malam nanti kami bakal bermalam di Hotel Seri Malaysia Bagan Lalang.rasanya inilah percutian/JJCM aku sefamili bersama pakweku,memandangkan tak lama lagi dia 'terbang jauh'....huhuu...


aku tinggalkan kalian dengan ini.moga kita kenal siapa kita.Insya Allah bertemu esok atau hari Sabtu.

Analogi sebatang pokok belajarlah daripada kesabaran dan ketabahan sebatang pohon . Pohon yang besar mampu menahan ribut dan taufan kerana ia mempunyai batang yang kukuh dan kuat .

Bermula dari bernih yang kecil, ia tumbuh menjadi pohon yang besar dan semakin kuat akarnya.Sebelum menjadi sebatang pohon yang kuat,ia belajar menahan teriknya matahari, kuatnya angin, dinginnya hujan dan gangguan daripada manusia juga haiwan.

Setelah melalui semua itulah, daripada sebiji benih yang tidak terlihat, menjadi tunas yang bercambah dan akhirnya bertukar menjadi pohon yang besar. Mari kita jadi manusia yang tidak kalah dengan keadaan dan suasana. Seperti ikan di lautan masin, meskipun sekitarnya masin namun dagingnya tetap tawar .

KITA BAGAIMANA?

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala