pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Monday, October 10, 2011

APABILA DITEGUR DENGAN AKAK

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

maklumlah bila dah masuk 3 series ni,rasa diri memang dah "berakak" aje bila bercakap tu ye.tak kiralah yang dilawan bercakap tu perempuan atau lelaki,memang ada yang suka membahasakan diri dengan "akak".

ada pulak kes yang ada orang ni pulak suka memanggil orang "akak".kadang tu yang nampak muda atau pun yang sebaya pun dia bantai panggil akak aje.tak tahulah CITH kenapa.kot agaknya orang tu sentiasa rasa diri dia yang muda je...dah tu orang yang dilayan bercakap tu pulak yang lebih tua daripadanya.

bukan apa,ni kes yang terjadi semalam di kelas Permata Seni.masa mak-mak ni berborak,adalah seorang insan ni yang memanggil CITH dengan panggilan "akak".banyak kali juga dia bercakap dengan nama panggilan itu.CITH lihat dari atas ke bawah dia,rasanya sama je umur.CITH pun tanya dia,
"awak ni berapa umur?"
"35"
"la,samalah kita.tak yah lah nak ber'akak-akak'"
"tapi tangok,anak dah besar.ingatnya tua daripada saya..."
-apalah yang mampu CITH nak jawab...hihi dalam hati cakap jugak; "aku ni dah nampak tua sangat ke?"....

ni kes kedua pulak,ada cikgu Sakinah selalu je bila bercakap dengan CITH membahasakan CITH ni sebagai "akak".tapi yang ini CITH betul-betul perhatikan cikgu-cikgu yang lain pulak memanggil dia "akak".saja nak dijadikan cerita,bertanyalah CITH umur cikgu tersebut dengan salah seorang staff di situ-rupanya cikgu tersebut dah nak masuk 4 series pun!

aduh...ni pulak kes yang tak nak mengaku dah banyak umur...macam-macamlah kita ni ye.ada yang nak rasa diri muda saja daripada orang,ada tu tak segan-segan memang membahasakan dirinya "akak".tapi selalunya CITH,tanya dulu umurnya berapa.yelah takut-takut CITH yang lebih tua.tapi satulah,kadang-kadang macam takut sangat orang kita nak cakap pasal nombor umur ni.bagi CITH,umur adalah interpretasi pada nombor saja.apa yang penting pembawakan diri itu, adakah sesuai dengan umur atau pun tidak.

CITH:fikir positif;"akak" untuk nampak lebih hormat agaknya...

ALAHAI...

2 comments:

  1. kena wat botox tu, baru org panggil ko adik...hahahaha

    ReplyDelete
  2. haha...tk yh ler nk perabis.aku nk kumpul gete mcm ko! hihi

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala