pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Thursday, October 27, 2011

MASA UNTUK EMAS,SEKARANG DAN AKAN DATANG

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

satu lagi buku yang ingin dikongsi bersama kali ini ialah pasal EMAS.biasanya kita mengaitkan masa itu emas.maknanya betapa penting dan utamanya pengisian masa itu.jangan dibuang masa tanpa kerja yang berfaedah kerana masa sangat berharga nilainya seumpama emas.tapi hari ini kita nak kaitkan masa sekarang adalah baik untuk membeli emas! emm...bagaimana nak menjana,menambah,mencari,menahan apa sahaja yang berkaitan dengan kewangan kita.

JUDUL : MASA UNTUK EMAS
PENULIS : AZIZI ALI
TERBITAN : TRUE WEALTH SDN BHD
HARGA :RM 39.90

APA MENARIK?
-satu bacaan yang CITH rasakan sangat segar,mudah,ringkas,mudah faham dan jelas tentang peri penting persiapan kita di masa hadapan khususnya dalam membuat benteng kewangan yang ada.kalau selama ini kita hanya tahu menyimpan di institusi kewangan sahaja, kini satu pendedahan baru mengenai alternatif yang bukan baru iaitu BELI EMAS!

emas adalah satu mekanisme untuk menjana kewangan kita dan sekaligus menambah benteng kewangan sedia ada supaya punca kewangan yang ada dapat dicambahkan.bak kata peribahasa Inggeris; DONT PUT ALL THE EGGS IN THE ONE BASKET.-maksudnya jangan kita menyimpan atau meletakkan sesuatu dalam satu tempat atau instrumen sahaja.maklumlah,ribut taufan,tsunami dan apa jua risiko adalah di luar jangkaan kita.manalah tahu takut-takut bakul yang satu kita tu bocor,kan ke masalah jadinya.oleh itu,buku ini membuka minda dan perspektif kita untuk membuat atau berjinak dengan emas ini.

bukan nak jadi saudagar emas,tetapi cukup sekadar kemampuan dan tujuan apa yang kita nak capai.memang sangat seronok dengan buku ini.kalau selama ini CITH sendiri agak kabur untuk berbahas mengenai kenapa beli emas,dalam buku ini ada jawapannya. dek kerana itu,langkah pertama telah CITH buat untuk membeli emas!

"apabila kita miliki emas,kita berada dalam ketakutan,apabila kita tiada emas,kita berada dalam bahaya..." m.s 39

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala