pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Thursday, October 6, 2011

BAJET NEGARA ESOK,BAJET KITA BAGAIMANA?

Assalammulaikum semua pengunjung CITH...

agak-agaknya,malam ni PM tidur lena tak?...hish...apa soalan ni?tak adalah,esok kan bajet negara 2012 akan dibentangkan jam 3.30 petang, jadinya terfikir di benak CITH apa yang difikirkan oleh PM malam ini untuk sesi itu petang esok.maklumlah apa sahaja sama ada baik atau buruk pastinya sedikit sebanyak memberi impak kepada kita semua.

bila bercakap pasal kita semua,terutamanya kita-kita yang menjadi PENGURUS RUMAHTANGGA @PR(walaupun ada rumah yang tak bertangga,tak pun jangan ingat PR tu Public Relation aje...hihi)apakah bajet kita pula untuk keluarga? siapa yang membuat bajet keluarga?rasanya CITH,kitalah mak di rumah ni yang jaga bajet keluarga.ye tak?(foto oleh:GOOGLE.COM)

maklumlah kalau dah semuanya dalam kepala otak kita,hatta dari sebijik bawang di dapur sampailah bil-bil rumah,kalau kita yang tak uruskan dengan bijak,agaknya boleh ke dapur berasap tiap hari?lampu di rumah menyala tiap malam atau pun tv berfungsi 24 jam sehari?...emmm...jangan main-main dengan kuasa yang ada pada PR ini.besar tak besar tu kan!tanyalah berapa harga sekilo daging hari ini,berapa harga sekilo ayam...bla..bla...semua ada 'save' dalam memori otak! hebat tak hebatnya...

tak tahulah untuk kalian di luar sana-tapi bagi CITH,segala bajet untuk perbelanjaan rumah,anak-anak,tabungan mahu pun hal-hal yang lain,semuanya atas kebijaksanaan CITH yang nak buat.kata ipar CITH; "kak,kalau akak nak buat tipu dengan along(pakwe CITH) pun boleh.dia bukan tahu pun..." ini lah jawab CITH.memang,CITH boleh buat macam tu kalau CITH nak buat.yelah,dia mana tahu.dia tahu kasi duit kat CITH je.selebihnya CITH yang uruskan segala-galanya.

TAPI; jangan lupa-duit ni 'berhantu'.kalau kita buat tak sedar je dengan dia,alamat memang dia hilang begitu sahaja tanpa disedari.kesian,pakwe CITH keje cari duit.segala kepercayaan itu tak naklah CITH cabuli,bukan apa kalau susah nanti bukan orang lain,CITH dan keluarga juga...jadinya,dengan sedikit ilmu yang ada ini,menjadi tugas CITH sebagai PR untuk menyediakan segala bajet setiap bulan.sekurang-kurangnya berbaloi jugak mak bapak sekolahkan kita dulu-dulu.

ini baru bajet keluarga dah pening-pening lalat nak kontrol,kalau bajet negara pulak macam mana?.macam biasa cukai untuk rokok dan minuman keras akan naik...apa yang turun? emmm...sama-sama kita tungguuu....esok

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala