pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Friday, October 28, 2011

PENGHUJUNG TAHUN BAKAL BERLABUH..persediaan?

Assalammulaikum semua pengunjung CITH...dan salam pagi Jumaat.

pejam celik,pejam celik...dah nak sampai ke penghujung 2011.bakal bersua pula tahun 2012.kedengarannya sangat pantas.mula rasa panjang tu bila masuk Januari...fuh lama rasanya nak sampai hujung tahun.bila dah setengah tahun,kemudian raya,sibuk dengan peperiksaan akhir tahun,dah pun sampai ke hujung tahun.

sesi persekolahan pula akan akan menutup tirainya pada 18hb November ini dan ini bermakna habis dah sesi 2011.bercuti panjang selama sebulan setengah untuk anak-anak kita dan kita yang kat rumah ni pun bolehlah 'bercuti sama'. cuti apa tu? bagi CITH yang paling ketara ialah cuti tak jadi driver ke sana ke marilah.hihi...tapi yang lain macam biasa je rasanya.

ada kawan CITH katanya; 'cuti sekolah,lagi aku penat.diorang semua ada kat rumah kan,apa lagi kalau tak makan dan makan dan makan dan makan....apa taknya,kena siap menu lengkap-sarapan,makan tengahari,minum petang,makan malam dan tengah malam...lepas tu kemas dapur lagi yang tak berhenti-henti,basuh kain baju lagi..." itu kata kawan CITH yang punya anak 5.memang pun,yelah kalau hari sekolah biasa,tidak semua anak berada serentak di rumah.maklumlah ada yang sesi pagi,ada yang sesi petang.faktor itu membuatkan ringan sikit kerja.tapi bila cuti saja,semua berkumpul apa lagi memang begitulah senarionya.pendek kata,cuti sekolah ni mama lagi kena over kreatif merancang menu untuk keluarga.

CITH pulak,tak lah sebegitu tetapi rasanya bila cuti ni lagi banyak RM yang keluar.bajet belanja jadi lebih sikit!yelah,Sakinah mulalah ajak keluar pergi cari benda makan yang dia suka.kadang tu bukan tak boleh buat.bila dibuat makannya sikit tapi kos dah banyak dikeluarkan,rasanya elok beli sajalah.tapi kalau yang ramai tu,berbaloilah untuk dibuat sendiri dan boleh makan berulang kali.

nampaknya,cuti hujung tahun memang banyak persediaan yang perlu dibuat.selain rangka menu masakan,menu berjalan,menu bercuti,menu membeli belah dan sebagainya perlu disiapkan dari sekarang.perancangan perlu dibuat awal.perlaksanaanya hanya DIA yang tentukan.

ALAHAI...

2 comments:

  1. Bukan N3 nak mengena.
    Kalau nak tengok autumn kena siap poket tebal sikit baru boleh fly huhu...entah bila berkesempatan.

    ReplyDelete
  2. insya Allah kak...adalah tu satu hari nnti.hihi

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala