pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Thursday, October 6, 2011

ASB DIBUKA UNTUK BAWAH 12 TAHUN

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

tak tahulah kalau kalian dah tahu ke belum ye,Amanah Saham Bumiputera kini telah pun dibuka untuk kanak-kanak bawah 12 tahun.sebelum ni hanya untuk 18 tahun ke atas saja.info ni pun baru semalam CITH dapat tahu.jadinya,dapat tahu je semalam,pagi tadi CITH dah pergi ke ibu pejabat PNB,Jln Tun Razak.sementelah pulak,Hakimi CITH ni tengah gian nak naik chu..chu tren...jadinya memang bagus sangatlah CITH pergi tadi dengan tren sahaja.

produk ni baru saja diperkenalkan oleh PNB pada awal bulan ini.pembukaan akaun hanya boleh dibuat di ibu pejabat PNB SAHAJA.di agent-agent,belum boleh buka lagi.maklumlah,produk baru.belum lagi meluas hebahannya.jangan keliru dengan Amanah Saham Didik (ASD).memang akaun ni untuk kanak-kanak seusia 6 bulan ke atas,tetapi akaun ini terbatas dananya.buat masa sekarang,dana untuk ASD dah penuh.ini bermakna,kalau nak buat penambahan atau nak buat penyimpanan baru,dah tak boleh lagi.

sebagai alternatif,maka inilah dia instrumen baru untuk menyimpan iaitu ASB-AKAUN REMAJA TING.

apa yang perlu nak buka akaun ni?

1.salinan fotostat ic penjaga dan surat beranak anak.
2.duitlah-minimum rm20 pun boleh
3.adalah beberapa lampiran borang yang perlu diisikan

dan yang penting hanya boleh berurusan di ibu pejabat sahaja.maksimum simpanan dalam akaun ini ialah RM10,000 iaitu sebelum umur kanak-kanak tersebut mencapai 18 tahun.selepas tu,had maksimum macam akaun dewasalah iaitu RM200 ribu.

Sakinah tanya; "kenapa sibuk-sibuk mama nak pergi bank itulah,bank inilah..."
"mama simpan ni untuk siapa lagi,dah tentu untuk masa depan kita semua nanti...

ALAHAI...

6 comments:

  1. Kongsi info...
    Beringat sungguh Chempaka untuk anak2. Siapa lagi kalau bukan kita.

    ReplyDelete
  2. yelah kak,babanya dh keje cari duit, so bio la sya yg tolong simpankan.tidak kang hilang entah ke mana nanti...duit ni berhantu kan kak...

    ReplyDelete
  3. Kat Maybank pun dah boleh buka akaun ni ASB Ting! untuk kanak2 bawah 12 tahun

    ReplyDelete
  4. ok,tq.satu info tambahan.agaknya sbb susahkan parent nk kena pergi main office agaknya.klau di maybank,senang utk semua kan.apa2 pun yg penting kita buat tabungan utk mrk.

    ReplyDelete
  5. Baru buat buku ting ni kat pos. 2 salinan surat beranak dan kad pengenalan penjaga diperlukan. Kalau buat 3 org anak sekaligus so kena ada 6 salinan kad pengenalan penjaga.

    ReplyDelete
  6. Assalam..
    kalau anak umur bawah 6bulan xboleh buka la ye. hmm :(

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala