pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Monday, October 3, 2011

IRAQ ANTARA RUMAH AKU DAN RUMAH KAMU

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

sukalah CITH kongsikan di sini beberapa keping gambar yang dihantar oleh pakwe CITH dari Gharaff,Baghdad Iraq.yelah,selama ini CITH pun tertanya sendiri bagaimana tempat tinggal mereka selepas perang yang meletus dulu.jadinya,inilah serba sedikit rakaman yang dapat dirakamkan oleh pakwe CITH.ini pun katanya hanya dapat diambil sewaktu dalam perjalanan nak ke pos mereka.

antara rumah aku dan rumah kamu....(ni rumah orang ada-ada) (ni rumah orang tak berapa ada)(ini pula rumah orang yang cukup ada saja)(dan ini rumah orang yang tak ada-ada...)ketiga-tiga rumah di atas merupakan rata-rata mereka yang bekerja sebagai petani.kata pakwe CITH,kat sini memang puas makan buah-buahan fresh.yelah kena pulak dengan musim sekarang yang memang sesuai untuk pertanian.tong merah yang nampak pada gambar tu bukan tong gas ye,tapi tong air.yelah hidup di kawasan gurun macam tu memanglah panas,bekalan air mestilah cukup.

apa pun inilah realiti kehidupan mereka sekarang.kata pakwe CITH,kehidupan mereka macam biasa,urusan jual beli berlaku seperti biasa cuma di langit memang tidak berhenti bunyi helicopter yang senantiasa lalu mundar mandir.satu lagi,untuk orang luar tidaklah bebas untuk keluar ke sana ke mari.

CITH:syukur apa yang kita nikmati hari ini, mungkinkah semua orang rasa yang sama?....

ALAHAI...

3 comments:

  1. so lepas Baghdad ni, ke mana plak? balik Msia? tak ke Dubai dah ke??

    ReplyDelete
  2. ck: dia memang on of lps ni dri dubai pastu g iraq.dr dubai nak ke iraq tu tak lama.2 jam.mcm kita nk blk kg je...blk msia tu lom lagi.pojek tk abis lagi

    nieda: betul.semuanya berbeza walaupun melihat
    langit yang sama dan bernafas di bumi yang sama.

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala