pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Sunday, October 9, 2011

PENDIDIKAN ANAK BERMULA DI RUMAH-MAMA STRESS?

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

semalam,setengah hari CITH di sekolah Sakinah dek sebabkan Seminar Pembelajaran Anak Di Rumah.yelah,bak kata penceramah semalam,pendidikan anak-anak bermula di rumah maka sewajarnyalah yang berada di rumah kena ambil tahu.

siapa lagi nak kena ambil tahu kan kalau tak 70% adalah kita ni-maknya dan selebihnya itu ayahnya pulak lah.kalau CITH pulak,sebelum ni boleh juga berkongsi mengajar anak dengan pakwe CITH,tapi kini 100% pada CITH.babanya hanya dapat membantu dari jauh.apa nak buat,semuanya kena berkorban kan!

tanyalah mana mak bapak sekali pun,semuanya nak anak-anak berjaya dalam pelajaran dan seterusnya dalam hidup.CITH lagi lah pulak.anak tak ramai.ni lah 2 orang yang ada.tekanan nak berikan yang terbaik tu memang CITH rasai.tu lah kadang-kadang buat diri sendiri yang jadi stress.rasanya Sakinah lagi tinggi tekanannya,entahlah.nasib dialah dapat mama yang macam ni.hihi...

tekanan mengajar anak sendiri ni memang CITH rasa.kalau dulu masa mengajar anak orang,tak kisah sangat.mengajar 45 minit dalam kelas, bla..bla...keluar kelas.faham atau tak-itu terpulang!TAPI bila mengajar anak sendiri...fuh,cabarannya lagi besar.bukan setakat nak kena control perasaan,nak control suara,nak control tangan...tapi yang lebih lagi nak tanggung tekanan bila dia nak exam tu.tu lah yang CITH alami.

memang tak dinafikan,pendidikan anak itu bermula di rumah.baik buruk,bagus tak bagusnya pencapaian anak dah tentu mak ayah yang bertanggungjawab.apatah lagi kalau maknya yang duduk di rumah.pastilah lagi besar tanggungjawab dan peranannya dan tinggilah lagi stressnya.

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala