pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Monday, October 31, 2011

PENANGAN BAJU BIRU TAK DAPAT JADI PENGAWAS LAH MA...

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

CITH nak sharekan apa yang menjadi kemonyokkan Sakinah petang tadi sebaik saja balik sekolah.dah memang jadi perangai dia,bukak pintu kereta je mulut dah macam bertih goreng report itu ini kat mamanya ni.tapi dalam banyak citer tu,nampaknya ada satu yang CITH perasan ada lain macam saja nadanya.

apa tu? emm...rupanya frust pasal tak dapat jadi pengawas sekolah! member ni dah dua tahun tercalon tapi macam tulah calon saja tapi tak dapat jugak.dah 3 tahun memegang jawatan penolong kelas.nampak sangat kali ni dia macam sedikit jauh hati dengan guru kelasnya.

"ustazah kata,Ina banyak cakap,bising...tapi Ina bising tu sebab nak suruh budak-budak diam.ni ustazah pilih budak yang pendiam,gedik dapat jadi pengawas.Sakinah ni,ustazah tak pandang pun ma! kalau jaga kelas,baru suruh Sakinah.lepas ni Sakinah kena jadi pendiam kut tak pun jadi gedik-gedik baru dapat jadi pengawas..."

huh, emosinya sudah agak panas di situ!nampak ada nada kecewa yang makan dalam.CITH tak nak pasal dek ini,exam di sekolah agama akan terjejas.perjuangan masaih belum selesai lagi ni...risau dibuatnya.

CITH pun cakap macam ni kat dia;yelah orang tengah bengang kan...cakap kita pun dia agak payah nak ikut. "Na,tak pelah.agaknya ustazah tengok Sakinah tak jadi pengawas lagi pun Sakinah dah selalu keluar kelas.pergi menarilah,teater lah.pasal tu ustazah tak pilih Sakinah.dia nak Sakinah fokus pada bidang ni.tak semua boleh buat bidang ni Na.setakat pengawas berdiri jaga pintu tu,semua orang boleh buat.tapi menari?berlakon depan orang? boleh semua orang buat tak?...tak pe,Sakinah tak dapat jadi pengawas pun tak apa,yang penting kemajuan dalam pelajaran tu kenaa tunjuk."

emm...entahlah.CITH pun tak tahu apa 'eksklusifnya' baju biru itu berbanding yang warna putih.glamour kah?hebatkah?nampak baguskah?...entahlah.yang pastinya dulu,CITH dari sekolah rendah dah jadi pengawas sampailah ke sekolah menengah.mungkin dek kerana itu tak punya ramai orang yang suka.(orang lain ada gak bercinta monyet...CITH? sekor monyet pun tak sangkut! haha)

tapi memang CITH akui,dengan berbaju biru itu kita rasa lebih berketrampilan dan nampak 'satu macam di situ'.biarpun yang memakai itu datangnya dari kelas yang agak belakang tapi tetap nampak hebat.itulah penangan baju biru.nak jadi pengawas,jangan jadi pengganas...

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala