pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Sunday, October 30, 2011

KATA HATI MATI,KATA RASA BINASA HABIS TU?

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

kadang-kadang apa yang kita rasa betul di fikiran kita rupanya tidak semestinya betul pada orang lain yang melihat atau merasainya.kadang tu rasa dah cukup baik kita berkata,namun tidak begitu penerimaannya.macam-macamlah manusia ni kan...

kadang tu pulak dek kerana nak menjaga hatikah,maka kita terpaksa berpura untuk menjadi bukan diri kita sebenarnya.ibarat kata nak menjaga hati lah punya kes ni!setiap antara kita punyai hati yang ego.jangan kata tak ego waima ia sebesar zarah pun kalau ada,ia tetap bernama ego.ego untuk rasa diri betul,ego untuk rasa diri besar,ego untuk rasa diri betul,ego untuk dihormati dan 1001 rasa ego itu!entahlah...kenapa CITH cakap pasal ego ni pulak kan...aduh...aduh...sakit kepala tengok karenah orang!entahlah...dek kerana ego,terpaksa korbankan hati dan rasa...asalkan pihak yang satu lagi rasa menang.kalau menang itulah tanda kejayaan,ha-ambiklah! CITH kalungkan...tak ke mana semua itu....

benarlah kata orang-ikut hati mati.ikut rasa binasa...jadi fikir sendirilah untuk mengikut yang mana satu.kalau keduanya menjadi pilihan demi ego itu,teruskan.mungkin dek atas nama prinsip 'respect' atau lebih mudah dikatakan EGO itu memuaskan hati,maka silakanlah...memang sukarkah kita untuk kurangkan ego kita bahkan buang jauh-jauh daripada kita?sukarkah? sebab apa? sebab mahu orang pandang tinggi dekat kitakah,kita kena jadi macam tu...emmm

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala