pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Thursday, October 27, 2011

DEEPAVALI RAYA SATU MALAYSIA

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

ada yang bercuti hari ni?makllumlah semalam cuti Deepavali, ada sekolah yang cuti seminggu ni jadinya mungkin di antara kita dalam mood cuti sekarang ni.CITH belum lah lagi dalam mood itu.hihi...ada lagi yang belum selesai.

sambutan Deepavali semalam,CITH turut meraikan bersama dengan Kak Lang dan Kak Cik CITH.kebetulan rakan sekerja Kak Lang CITH ada yang merayakannya jadi,sebagai rakyat di bawah satu negara yang sama,maka kami pun pergilah beraya.(KUIH RAYA YANG SAMA MACAM RUMAH KITA...)bukan untuk merayakan perayaan mereka,tetapi sekadar tanda persahabatan dan lebih kepada semangat muhibbah 1 Malaysia dalam negara yang sama.menurut kata rakan kakak CITH (Mr Maniam), jiran sebelahnya yang berbangsa Melayu ni dulu selalu datang beraya di rumah mereka namun apabila sudah menyertai parti politik yang satu ini,datang rumah pun dah tak nak.kemesraan dah tiada.emmm...entahlah,orang ni macam-macam kan.rambut sahaja sama hitam.hati sukar untuk difahami.pendekatan CITH sangat mudah-apa bangsa pun yang menjadi jiran kita patut kita hormati dan menjaga perasaan masing-masing selagi tidak melanggar apa yang disyarakkan dalam agama.apatah lagi dalam agama kita pun memang menyuruh kita berbuat baik dengan jiran kan...

walaupun semalam hanya beraya dengan satu rumah sahaja,tapi cukup menyeronokkan dengan kemesraan yang ditunjukkan oleh keluarga ini apatah lagi kebetulan kami datang tu,ada jiran Cinanya yang juga datang ke rumah beliau.pendek kata,semalam raya yang lengkap sebagai 1 Malaysia!
(MENJAMU SELERA DENGAN KARI KAMBING,AYAM,SAYUR ,NASI BERIANI,TOSEI)
(baju pun dah sama color...hihi...)

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala