pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Tuesday, October 18, 2011

BERKUTU SATU LANGKAH DISPLIN UNTUK MENYIMPAN

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

hari ni CITH ingin berkongsi entri berkenaan KUTU.rasanya tahun lepas pun ada,tapi sengajalah CITH masukkan sekali lagi pasal entri kutu ni.bukan apa,sekarang dah bulan 10,hanya tinggal lagi 2 bulan sahaja sebelum menutup tirai 2011.jadinya,CITH dan Kak Cik,macam biasa, bulan-bulan beginilah kami mencari 'pemain-pemain' kutu untuk tahun hadapan.

untuk pengetahuan semua,kutu yang kami lakukan ini bakal mencecah tahun ke-6 penganjurannya.bukan seperti kutu orang Cina yang kena letak sedebuk duit lepas tu ada pulak interest yang dikenakan atau sebagainya.TIDAK SAMA SEKALI.

kutu yang kami buat ini MEMANG LANGSUNG TIADA UNSUR PENYELEWANGAN ATAU PUN SEBAGAINYA.ia lebih kepada satu konsep mendisplinkan diri untuk menabung.yalah,memang kita boleh menyimpan sendiri di institusi kewangan,TETAPI kadang kala kita tak displin.bila ada lebih baru simpan.kalau tak ada lebih,tak simpan.betul tak macam tu?tapi ada juga orang yang displin menyimpan...(angkat bakul sendiri lah...hihi...).

jadinya,bila bermain kutu ni HENDAK TAK NAK,kita dah memang KENA menyimpan atau mengasingkan pendapatan kita untuk bayar kepada giliran orang yang dapat pada bulan itu.caranya:

1.bayaran bulanan hanyalah RM100.00.
2.cabutan no giliran akan dibuat (faktor tolak ansur diambil kira)
3.tak perlu nak bank in kepada orang yang berbeza setiap bulan.hanya bank
in kan duit setiap bulan kepada CITH.
4.sms pada CITH bila dah masukkan duit tersebut.
5.CITH akan bank in kan duit tadi setelah cukup semuanya kepada
giliran orang yang dapat untuk bulan itu.
6.tarikh akhir untuk bayar ialah pada 3hb setiap bulan
7.giliran orang yang dapat kutu pula akan menerima semua duitnya pada
minggu pertama setiap bulan setelah semua duit dikumpulkan.

kalau pemain kutu 12 orang,bermakna dapatlah RM1200.00 untuk satu tahun itu.diam tak diam dah ada modal untuk membuat atau membeli apa yang dihajati.kaedah inilah yang selalu CITH praktikkan untuk menunaikan hajat hati yang tidak menyentuh duit mana-mana pihak.hihi...kalian berminat? hubungi CITH di sini.sekali lagi,TIADA UNSUR PENIPUAN ATAU PENYELEWANGAN.

ALAHAI...

4 comments:

  1. pet...aku nk main ler.... tp selamat ke?? nanti ko citer kat aku yer

    ReplyDelete
  2. Akak dah main kat sekolah. Dah masuk 2 nama.Tahun depan pun dah siap senarai nama.

    ReplyDelete
  3. teringat lak main kutu masa kecik2 dulu.. bagus gak main kutu ni.. sekurang-kurangnya ada gak wat simpananan.. gud luck ye.. hehe.. :D

    ReplyDelete
  4. cendana kasih: aku dh pm ko kt FB.cek kt sna ye.Insya Allah selamat.duit pasti dapat.

    Nieda: bagus tu kak.tak kira main kat mana pun motifnya tetap sma.saya pn main 2 nama jugak.

    udin: t kasih.mmg gitu lah tujuannya pun.simpan dgn displin.

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala