pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Tuesday, October 11, 2011

BILA DIA DAH BAWAK BALIK JADUAL...


Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

nampaknya betulah bagai yang ditulis pada takwim sekolah-peperiksaan PENILAIAN KENDALIAN SEKOLAH RENDAH 2(PKSR)akan diadakan pada 17hb-20/10/11.bertambah betul bila petang tadi sewaktu ambil Sakinah dari sekolah dia dah kata; "ma,jadual exam dah dapat.minggu depan Ina exam."

hah...apa mama nak kata kan...jadual dah depan mata,sekarang adalah masa untuk memasukkan peluru siap-siap supaya bila tiba harinya nanti boleh terus tarik picunya dan terus menembak! wah,dengornya nampak macam mudah TAPI tak semudah bagai dikata.yelah,peperiksaan akhir tahun yang pastinya menjadi penentu dan tanda aras untuk menentukan kelas tahun hadapan.sekaligus ia juga merupakan gambaran pencapaian anak belajar dalam tempoh setahun dia bersekolah.

sekali lagi CITH menarik nafas panjang.apa taknya,tahun ni siaran terus menerus peperiksaan antara sekolah kebangsaan dan sekolah agama.selama 2 minggu berhadapan dengan exam,kemudian barulah boleh bersuka ria sebelum menunggu detik keputusan exam pulak.

ada kawan yang berkata,buat apalah nak risau sangat.bukan exam besar sangat pun.alah dia belum tahu kepentingan exam dan keputusan tu lagi...tak payah nak susah-susah hati sangat...entahlah,rasanya CITH memang tak dapat nak berlagak seperti itu.memang dari bergelar pelajar pun dulu,bila time exam ni CITH yang kecut perut.selalu rasa ada "rama-rama" dalam perut.sampailah bila habisnya exam.mujur arwah mak dan abah masih ada,tiap kali nak exam memang doa restu mereka CITH harapkan.

sekarang pulak,CITH dah jadi mama.tiap kali anak nak exam,1001 rasa yang CITH rasakan.kadang-kadang,stres jugak sebenarnya.mulalah salah sikit cepat nak marah! (sorry banyak-banyak Sakinah).rasa stres tu bila tengok tuan punya badan buat tak reti je,buat tak kisah.kene "sound" baru nak bukak buku.kalau mamanya tak "menyanyi" hari-hari rasanya semua tak buat.tak rasa pun mood nak exam tu.pendek kata tak ada rasa!

tadi habis membuat revision dengan Sakinah,dia sempat mengeluarkan ayat ini; "mama,nak exam kena ulangkaji,lepas tu kene baca bismillah,buat betul-betul dan selebihnya TAWAKAL..." adoh, ayat dia...buat CITH suruh dia cakap sekali lagi,terutamanya perkataan yang terakhir tu...CITH jawab balik; "mama setuju tu tapi kalau kita ambik tawakal tu awal-awal tak nak usaha memang tak betullah.kena usaha dah bersungguh-sungguh baru serahkan kepada Allah.kita tak tolong diri kita,macam mana Allah nak tolong kita kan..." akhirnya berlakulah perdebatan antara kami berdua dengan tajuk macam mana Allah tolong kita.

CITH:moga Allah memberi ketenangan untuk anak-anak kita menjawab peperiksaan.tak kira kecil besar.semuanya penting.moga Allah juga melimpahkan kesabaran yang tinggi dalam kita membesarkan dan memberi yang terbaik untuk anak-anak kita semua.amin.

ALAHAI...

2 comments:

  1. minggu depan dah mula exam last sem. bermakna tahun ni dah sampai kie penghujungnya. hu,hu

    ReplyDelete
  2. tu lah,mmg sekeap masa berlalu.alih2 dh dah nk smpai ujung thn...cepat jugak bertambah umur ni.hihi

    ReplyDelete

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala