pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Thursday, October 13, 2011

SIAPA NAK BUAT KORBAN RAYA AIDILADHA


Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

entri kali ini CITH mahu memanjangkan pesanan daripada ustaz CITH berkenaan korban untuk raya haji@Aidiladha.sudah 3 tahun CITH membantu mencarikan orang yang ingin berbuat korban.segalanya dibuat dengan tulus,tiada keraguaan mahupun penyelewengan.(foto oleh GOOGLE.COM)

berikut ini butirnya:

1 bahagian = RM370.00
tempat korban- di Lombok,Indonesia(kampung ustaz sendiri)
penyelaras :Ustaz Muadzzin Ackhil (imam Masjid Muaz Bin Jabal,Setiawangsa)
(boleh hubungi CITH di sini,insya Allah akan CITH panjang-panjangkan.terima kasih)


mungkin ada di kalangan yang pertama kali mendengar,akan bertanya: "kenapa jauh sangat nak buat korban?"
ini yang boleh CITH jawab berdasarkan pengalaman melihat kehidupan mereka- mereka di sana adalah TERSANGAT JARANG untuk merasa makan daging!dalam erti lainnya,daging ini merupakan satu makanan yang mewah yang hanya mampu dinikmati oleh mereka yang ada-ada sahaja.golongan marhaein memang tidak merasa.jadi,peluang adanya sambutan korban ini memang sangat-sangat ditunggu oleh mereka di sana.

boleh dikatakan,mereka sangat menghargai pemberiaan ini sehinggakan boleh CITH katakan tidak bersisa!yang tinggal hanyalah tulang temulang yang siap licin dibersihkan dagingnya.semuanya dimanfaatkan,hatta kulit lembu sekali pun.dijemur,disalai sebelum dijadikan lauk.kalau kat tempat kita dah tak pandang ni semua kan...hingga ke tahap itu sekali penerimaan terhadap korban yang kita buat di sana.

kita pulak di sini,boleh dikatakan saban hari makan daging,ye tak? kalau yang tak berkesempatan makan daging tu hanyalah kes-kes terpencil sebab daging ni banyak bahagiaannya.paling-paling pun masih berkemampuan untuk membeli daging no 2 atau disebut daging tetel yang memang siap diketepikan oleh penjual-penjual daging.

CITH:korban di mana saja,tidak mengapa.tetapi "lain rasanya" bila kita melihat ada pihak yang betul-betul menghargai dan manfaatkan pemberian korban itu.

ALAHAI...

1 comment:

  1. nape la lambat sangat bagi info... Aku baru jer bayar duit pagi tadi...tahun ni korban terasa lebih bererti sbb guna duit hasil titik peluh sendiri...hehehe

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala