pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Monday, July 25, 2011

KANCIL MASUK ICU GARA-GARA SESAK NAFAS DI TENGAH JALAN

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

ha,baca tajuk entri ni ada rasa pelik ke? hihi...kalau tak rasa apa-apa pun ok,kalau ada rasa ada apa-apa,itu tanda sensitiviti masing-masing sangat peka!

ini kisah Sabtu petang pukul 6.30.bila dah tinggal berdua ni,CITH sain kontrak "dapur" je kat kedai...hihi..jadi petang tu CITH pun pergilah nak me'napau' nasi paprik.on the way balik,tiba-tiba kancil CITH seput-seput enjinnya...dah habis tekan minyak tapi masih semput-semput macam nak habis nyawa.tup-tup kejap tu memang putus nyawa!mati di tengah jalan...adohhh...macam mana ni?bukak lampu kecemasan.yelah kita kancil.kang ada pulak gajah yang sondol tak perasan!ni dah mula gabra.nak nangis...biasalah orang pompuan nak nangislah dia macam ni.al hamdulillah,ada van berhenti.pakcik tu tengok-tengokkan kancil.dia suruh CITH bukak bonet depan.entah apa yang dia usik-usik sikit,bernyawa semula kancil CITH.oklah tu.

baru jalan dalam 50 meter di hadapan,ada pulak lampu merah.sekali lagi kancil semput dan putus nyawa...waaa...kali ni lama pulak matinya.segala macam buat memang tak nak hidup semula.memang dah nangis...CITH call pakwe CITH.memang tahu dia tak boleh tolong tapi dah dia saja yang CITH fikir.yelah dia bukan ada kuasa magic nak tiba-tiba terbang datang sini!huhu...

ni lampu dah bertkar color 2 kali tapi kancil tak boleh jalan jugak.dalam hati berdoa dengan Allah hidupkan kancil CITH untuk CITH bawak ke bengkel.lepas tu nak mati-matilah...Alla makbulkan doa CITH.hidup semula kancil CITH.semput tetap ada.habis tenaga menekannya tapi tetap semput.lagi kuat CITH tekan minyak,bau hangit kuat pulak menyengit!.al hamdullilah sampai juga ke bengkel.memang betul-betul sampai depan bengkel,kancil pun mati balik.

bengkel nak tutup,dia suruh simpan dulu dan esok(Ahad) datang tengok.CITH dihantar balik oleh mekanik di sini.hah, tak boleh nak bayangkan kalau CITH kena kat tengah-tengah bandar.nasib baik masih dalam area rumah CITH juga.

semalam pukul 11 pagi,CITH pergi menziarah kancil CITH.nasib baik ada 'abang' kancil di rumah ni.jadinya nak tak nak CITH pun kena gunakan dialah.memang pakwe CITH dah banyak kali suruh CITH gunakan yang ini tapi CITH tak berapa biasa.ni dah tersepit,bawak jugaklah.tengok kancil CITH-banyak rupanya harus dibedah,dibypass dan sebagainya...orang dah tuakan...gedebak gedebok makan ribu-ribu juga...emmm...

apa pun CITH dah pesan kat 'dr' tu buat kancil CITH tip top semula.tak kisah la kena ICU lama pun tak apa.nampaknya kancil CITH terpaksa berpisah sementara.kalau semua dah ok,Khamis nanti baru boleh keluar ICU...harapnya semua kembali ok.CITH sayangkan kancil tu biarpun ramai yang ketawakan CITH suruh lupakan saja si kancil...ooo ...nehe...nehe...

ALAHAI...

2 comments:

  1. hahaha...ni mesti ko tingat kisah avanza masuk longkang tu...

    samalah kita yer, kancil jer nk boleh jadi kawan baik untuk ke sana sini..biarlah orang nk kata apa... uish..teruk gak kena yer... sama mcam kancil aku, lepas kena ribu riban, tak brani dh dia nk buat hal

    ReplyDelete
  2. ya btul2...haha...ko igt lagi ek..laki aku pun pelik napa aku pyh beno nk bwk avanza tu.aku maleh nak ckp sbbnya..(ceh..ceh dalam hati tk nak tnjuk..)
    tu lah aku pun hrp cam tulah.lps kena sekali overhall ni elok ler smpai bebila.mmg aku suka tu bio leh aku tgok kiri knan aku gajah.aku leh menyempit.angan2 nk pakai mini cooper.tahu tak dapek.pasal tu kancil pun kira mcm mini cooper gak la..

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala