pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Wednesday, July 13, 2011

BERAPA YANG CUKUP UNTUK ANAK KE SEKOLAH?

Assalammualaikum pengunjung yang datang ke CITH.

hari ni nak sembanglah pasal budak dan duit poket mereka.bukan apa,melihatkan harga barang semasa kini,agak-agak berapa yang sesuai nak diberikan kepada anak-anak ke sekolah?

bukan apa,semalam CITH ke sekolah.terdengar ada seorang cikgu membuat hebahan kehilangan RM 10 seorang murid.terdetik juga di minda; ush,banyak tu bawak pergi sekolah!tak tahulah kalau pada ibu bapa tersebut RM10 itu bukan angka yang besar!bagi CITH,besar tu.

macam hari ni-Rabu.setiap Rabu tak salah CITH dari sejak zamn sekolah dulu merupakan hari kokurikulum.maknanya kena balik lewat sedikit daripada hari-hari biasa.jadinya,dah tentu duit poket pun lebih sedikit berbanding biasa.zaman CITH dulu mungkin juga sama seperti kalian,hari biasa bawak RM1.00 saja.bila ada ko-ku baru arwah abah kasi RM2.00.tu dah besarlah kiranya pada waktu itu.apa taknya,air dah bawak dari rumah,kadang-kadang bekal juga dah bawa dari rumah cuma duit tu untuk makan di sebelah waktu petang pulak.

hari ini?rasanya tak ada lagi yang bawak RM2. ada ke? yang ada CITH lah ornagnya! hihi...apa taknya,sekolah depan rumah.sebelum pergi sekolah dah makan.air dah bekalkan.duit tu sekadar buat Sakinah nak beli apa yang dia tergak nak beli.selalunya ikut kawanlah!memang bunyinya hish...macam berkirakan...tapi itulah hakikatnya.kalian bagaimana?apakah anak sama belanja dengan mama dan ayah di ofis?

ALAHAI...

2 comments:

  1. time aku dulu, darjah 1 mak aku kasi 50sen, sekolah menengah baru ler dapat singgit...tp form 6 up sikit, dapat 2 ringgit..heheh...

    tp anak aku ni....fuh... rm3.00 tu... laki aku bagi..kalo aku kasi dua ringgit jer..katanya mana cukup... ustazah jual nasi lemak pun rm1.50, air 1.00..cekik darah betul diorang ni...time kita dulu, air kat kantin baru 20sen... aku suruh bawak bekal air taknak plak..

    geram betul....

    ReplyDelete
  2. sama cam aku gak mah.sek ren mmg 50 sen tulah.naik menengah rm1.bila ada sek ptg dpt 2 hinggit.bwklah smpai ting 6.entah dulu gasanya ckup semua.tapi skrg ni mmg tk pandang dh 2 hinggit cam kita dulu.

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala