pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Wednesday, July 27, 2011

MENGHITUNG HARI TIBANYA RAMADAN YANG MULIA

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

tak sampai 5 hari lagi seluruh umat Islam akan menyambut datangnya Ramadan yang mulia.persiapan mental dan fizikal harus dijaga agar tidak semput di tengah jalan.yelah time-time macam nilah banyak penyakit yang datang menyinggah.mintak-mintak kita semua dapat menjalaninya dengan baik tahun ini.insya Allah.

bagi CITH,mungkin kali ini berpuasa sedikit berbeza.yelah sebelumnya bertiga,tahun ini berdualah pulak dengan Sakinah.CITH dah bukak cerita ni pasal puasa pada Sakinah supaya tak terkejut dia nak puasa.kalau tahun lepas syukur dia puasa penuh.harapnya tahun ini pun sama.

ada yang kata,kanak-kanak yang belum baligh tidak perlu untuk puasa.cukuplah sekadar mengajarnya solat sahaja.emmm?bagi CITH,biarlah keduanya diajar seiringan.puasa itu hanya sebulan dalam setahun.itu yang special.takkan benda yang special kita tak nak rebut kan?solat tu memang dah kena ajar walaupun belum baligh.yelah bila dah baligh,bukan ke dah jadi satu yang senang dan terus ia menjadi satu rutin yang wajib.

kalau semua nak ditunggu masa baligh baru nak start bukak buku,kena lebih kerjalah sikit.maklumlah dah besar,karenah dan fikiran pun besar jugak!hihi...

apa pun,menunggu Ramadan kali ini memang tak sabar rasanya.rasa baru sangat meninggalkan Ramadan yang dulu dah menyusulnya Ramadan yang baru ini.mudah-mudahan Allah izinkan untuk menjalani Ramadan ini.semakin cepat masa berlalu,semakin pendek hidup ini.

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala