pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Sunday, June 20, 2010

PAPA...happy father's day.Ina ada hadiah!



ini adalah hasil rangsangan anakku Sakinah.dia suruh aku tulis dengan mengambil kira buah fikirannya. dia suruh aku masuk dalam blog mama dia ni yang kata dia"blog cerita yang mama rajin tulis tuu"...hihii..oklah...

hari bapa? apa hadiah sesuai untuk mereka?bagiku pula, Sakinah awal-awal lagi pada hari Jumaat lepas dah beriya nak pergi beli hadiah papa dia! aku bawa ke Jusco yang berdekatan rumah.aku tanyakan pada dia, sama ada dia ada duit sendiri atau tak. wah, dia dengan bangganya;" adalah ma, duit ina yang sepuluh ringgit tu"... nilah modal dia tiap kali nak pergi beli apa...asyik dengan duit rm10 dia tulah!

aku kata pada dia; "na, ni nak beli hadiah papa ni...guna duit ina ker?" "yelah ma" jawab dia balik. oklah,aku bukan apa...saja nak tengok macam mana fikiran dan tindakan dia!dia memang ada duit sendiri,alah duit dari lebih belanja sekolah atau pun duit yang selalu dikutip dalam rumah ni!

dengan berbekalkan duitnya rm10,kami ke Jusco.(duit aku sendiri ada)hajat hati dia nak beli tali pinggang.aku diamkan sahaja.biar dia tahu berapa nilai duit rm10 yang berlagak sangat tu...hihi...

nak tahu? harga tali pinggang yang murah rm29.90..hahaha..cam ner tu...pandai pulak cakap..tak cukup duit! nak tengok pulak wallet...ha? lagi mahal...hish...hish..pergi tengok underware, pun tak cukup. paling cheap pun rm12.50.punyalah kelakar!!! dia dah mula give up bila tengok semua mahal,tak cukup duit...last-last lalu kat stokin jeng...jeng nampak stokin rm10!
apa lagi...dengan bangganya; "ma,ni dah dapat dah! cukup ngam 10 ringgit ina punya ina nak beli ni untuk papa.hari Isnin nanti papa guna pergi ofis."

tulah hadiah yang dibelinya untuk papa dia.balik rumah pulak,sibuk nak cari pembalutlah,nak mintak aku carikan gambar-gambar nak buat kad pulak!sememangnya akulah orang yang selalu galak dan ingatkan dia dalam hal "kad mengkad" ni...sebab aku pun suka buat benda ni...hihihi..mak borek,anak rintik!

dia pun mengguntinglah kertas nak buat kad.walaupun "sempoi" tapi !
aku bangga dengan dia!setiap hasilnya pasti akan menjadi hiasan pintu bilik tidurku!

kepada suamiku Hairul Hafez:terima kasih kerana menjadi papa yang pada kami hari ini sudah baik,bertanggungjawab dan sayangkan kami.kami sayanggggg papa ....

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala