pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Sunday, June 27, 2010

RESTORAN INTAI-INTAI- makan sampai nangis

salam semua.hujung minggu memang sibuk.baru la ni dapat pegang laptop ni...pagi tadi aku pergi memanjakan diri di Spa D Hill kak Rina.sebulan sekali tu,kita pun nak merawat apa yang kena rawat ye tak.bulan ni,aku buat mandian rempah dan urut badan.dah seharian kat rumah,penat jugakan...nilah masanya untuk berehat seketika.

cerita malam tadi-makan malam di Restoran Intai-intai...terletak di Jalan Ampang Hulu Klang (MRR2 Highway),Ampang Selangor.kalau tak perhatikan betul-betul,memang tak perasan kita dengan restoran ni! maklumlah,ia terletak di belakang deretan barisan kedai kereta dan perabot.mungkin kerana kedudukannya inilah,restoran ini kena 'intai dulu' baru jumpa.maka, sesuailah dengan namanya.
pernah diterjah oleh program Jalan-jalan Cari Makan TV3.dimiliki oleh En Baha@Cikgu Baha Akademi Fantasia dulu.kenal tak dengan dia ni?hihihimalam ni,makan malam ditaja oleh pakweku bersama JV dengan anakbuahku,Syafini.janji nak jumpa pukul 6ptg...hahaha bab menepati masa ni,memang kelemahan orang kita kan!alahai...maaf jualah,ni anakku Sakinah-tak siap kerja sekolah lagi!kalau kerja tak siap,tak dapatlah nak 'happy hour'.

ahli rombongan?emm...seperti biasa aku sefamili,dua orang kakakku dan dua orang anak buahku.yang sorang tu ...emmmm...ada date pulak dengan tunangnya!


Intai-intai satu lokasi yang menarik.dikelilingi dengan sisa-sisa hutan yang masih ada lagi di kawasan yang pesat membangun,memberi sedikit kelainan kepada satu suasana malam yang menarik!

menu? fuh..namanya punyalah canggih!antara yang canggih dan dasyat - air jus JUMGODA-campuran jambu batu + mangga muda.Jus PEATURI= pengaga +epal+limau kasturi,KAPURI=air kelapa+limau kasturi.
makanan...pun boleh tahan juga.antaranya;siakap masak harimau nangis,

tomyam surnavumi, daging masak merah,udang mentega,kerabu mangga bersama ayam.ayam goreng lemon...ada lagi...lupa lah pulak namanya!pendek kata...tergodalah dengan nama-namanya tu.


pencuci mulut-rojak buah bersama pulut mangga harum manis..nasib baik tak harum sundal malam ye tak? hihihi....ni yang best...sambil makan,kami dihidangkan dengan nyayian daripada satu kumpulan abang-abang "otai" dengan lagu mereka...aduhai boleh cair dibuatnya.mereka datang menghiburkan pengunjung dari meja ke meja dengan lagu pilihan mereka dan juga lagu daripada permintaan kita sendiri.di meja kami,mereka menyanyikan lagu 'KASIH' daripada Hetty Koes Endang,lagu dari Boerry Marantika dan lagu Ayam Den Lapeh-ni permintaan daripada pakweku..(lagu cari makan dia!)tapi memang bestlah mereka ni.memang nampak friendly dengan pengunjung yang sedang makan.

komen: makanan sedap,servis pun cepat,harga berpatutan,kemudahan solat pun ada,cuma kalau pergi dah malam ni,suasana pulak dikelilingi hutan,ia mengundang nyamuk apatah lagi dengan keadaannya yang bercahaya suram.ni yang kurang best sikit.sambil makan terpaksa berperang dengan nyamuk yang hinggap di kaki!
*lihatlah gambar-gambar yang dilampirkan di sini-seperti biasa hasil anakku,Sakinah.

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala