pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Tuesday, March 8, 2011

KHASIAT PISANG YANG TAK PERASAN

Assalammualaikum semua...SELAMAT HARI WANITA untuk semua wanita di luar sana yang pastinya hebat-hebat dalam tugas masing-masing!

(FOTO:GOOGLE.COM)selain memang sedap kalau dibuat sebagai bahan masakan atau pencuci mulut,buah pisang juga mampu membantu dalam menyembuhkan penyakit.pengambilannya sangat digalakkan untuk merawat demam,masalah pencernaan,rasa kejang-kejang otot,masalah alergi dan sebagainya.

buah pisang yang terdiri daripada 75% protein dan 0.6% lemak,sangat kaya dengan vitamin B6 yang kekurangannya akan mengakibatkan rasa letih,terganggunya sistem pencernaan, otot mudah keram dan kejang, insomnia, badan lemas, mudah muntah dan mual-mual,dan lain-lain.

buah pisang juga penting untuk menjaga otak berfungsi normal,meningkatkan produksi sel darah merah,menjaga keseimbangan kimia dalam cairan tubuh badan,membantu pengeluaran energi dan memberikan kemampuan menahan tekanan(stres) di samping menyembuhkan penyakit-penyakit pada jantung.(lepas ni kalau rasa stres kena cepat makan buah pisang...)* (sumber:majalah MIDI)

AKU?Hakimi suka sangat dengan buah pisang.

ALAHAI...

4 comments:

  1. saya suka makan pisang.... :)

    ReplyDelete
  2. Untuk mereka yang mengamalkan diet protein tinggi, pisang tidak digalakkan kerana pisang mempunyai kadar karbohidrat yang tinggi. Sebiji pisang bersaiz kecil = 22.9% carbo didalamnya... so...aku mmg tak sentuh pisang ni....

    tp kalo wat cekodok, gerenti sedap kan...huhuhu...tengok jer lah...

    ReplyDelete
  3. hish kwn aku ni...tgh berdiet.diet mkn satu hal.kne gak buat snaman skit.bru sepadan.

    mmg..cekodok tu.I LIKE! selalu je beli 1 yg elok 1 lagi yg 2nd hand punye nk buat cekodok...hahaha

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala