pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Wednesday, March 23, 2011

KU SANGKA SUAMINYA,RUPANYA DIA YANG BUAT...

Assalammualaikum semua...

aduh kalut betul aku hari ni.semalam paip air kat toilet aku ni menitisnya pelan-pelan je..tap..tap..tap..benda ni dah jadi lama dah tapi taklah aku ambik actionnya konon bolehlah tunggu lagi.kadang-kadang tu dia ok,kadang-kadang tu je yang jadi balik.

nak dijadikan cerita,malam tadi dia dah buat hal.bukan setitis dua yang keluar,dah banyak pulak.sekejap je baldi yang ada di bawahnya dah penuh.kata Sakinah;

"ma,rumah kita nak banjir ke ma?"
"taklah.pai ni memang dah tenat dah.nanti mama kunci paip dia dulu,
esok tengok macam mana."

tengahari tadi aku ketuk pintu jiran-nak mintak suami dia tolong tengokkan apa yang patut.kata dia;
"ala Su,abang mana tahu.kejap lagi akak datang tengokkan"
hah? dia yang nak buat...macam tak percaya je kan...

betul,kejap tu dia datang dengan spanar hidupnya.dia pun mulalah bukak kepala paip aku tu.aduh...memang keras betul.yelah dulu tangan lelaki yang buat.tahu-tahu jelah kan...pusing punya pusing huh,baru dapat.ni pulak satu kes lagi...mana pulak aku nak tutupkan air yang keluar ni.duduk di apartment,banyak pulak meter dan paipnya...aduh..nilah aku yang tak pernah nak ambik tahu mana sendiri punya paip.sudahnya basah kuyup kak Badar...kesian dia...

last-last,baru teringat bil air.tengok no meter.baru tahu sendiri punya.apa lagi.tutup kuat-kuat.lepas tu tutup pulak satu lagi meter yang masuk ke tangki...macam-macam.

bila berjaya bukak kepala paip tadi,kak Badar bawak benda tu ke kedai hardware.dia kata senang nak tunjuk dengan cina tu nanti,apa yang rosak.

sekejap tu dia balik.dia bawakkan satu benda ni...benda nilah yang rosak.kak Badar lah yang tolong baiki paip aku ...bukannya suami dia...

AKU?syukur pada MU Ya ALLAH hadirkan aku seorang yang boleh menyelesaikan masalahku hari ini.lepas ni sendiri kena ingat.kena ambik tahu serba sikit pasal benda repair-repair ni...huhu

ALAHAI...

3 comments:

  1. hihi...kita pun kena tahu sikit2 pasal repair merepair ni kan :)

    ReplyDelete
  2. chik na pun pernah jadi cam tu.. mulanya nak panggil plumber, tapi bila call suami dia cakap apa yg patut nak buat n nak beli, chik na tukar la sendiri..

    terpaksa la jadi independent bila hubby kerja kat obersea :)

    ReplyDelete
  3. kak kasih n chik na: mmg lah, kne sentiasa bersedia dgn apa keadaan kan.org kta sediakn pyung be4 ujan...hihii.ni dh bnjir bru nk pkai pyung,mmg tk jln daaa

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala